11 Ekim 2009 Pazar

BEYKOZ - ANKARA

Genelde hepimizin yaşadığı Beykoz tecrübesi gecenin kör saati , bar çıkışında , hafif veya ağır alkol altında Beykoz'a gidip işkembe çorbası içmektir.Ama Beykoz'u sadece çorbacı olarak nitelerseniz hata edersiniz.Çünkü Beykoz Türk mutfağından oluşan geniş menüsüyle ve inanılmaz lezzetleriyle bu nitelemeyi kafanıza vurur.Çankaya civarında çalışan kesimin öğlen yemeklerinin vazgeçilmez adresidir Beykoz. Saat 12-2 arasında iğne atsanız yere düşmez.
Beykoz'u uzun zamandır yazmak istiyordum ancak 2-3 fotoğrafla geçiştirilecek bir yer değil kendisi.Bu sebeple bir kaç defa her gidişimde yemekleri fotoğrafladım , notlar aldım ve ancak hazır oldum.
Beykoz denince ilk akla gelen işkembe çorbası olduğu için buradan başlamak uygun olur diye düşünüyorum.Öğlen yemeklerinde sarımsak faktöründen dolayı yiyemediğim işkembe çorba ile zaman zaman akşamları hasret gideririz.Yanında ekstra sarımsak sos ve sirke ile tek başına ziyafettir. İsteyen şırdan,damardan,tuzlama gibi çeşitlerini de alabilir.

Öğlen yemeklerimizin prensi mercimek çorbadır.Son derece kıvamlı ve lezzetlidir.

Mercimekten başka çorbalar da bulunur.Mesela sebze çorba.

Her ne kadar ben Beykoz'da ızgara tercih etmesem de , zaman zaman arkadaşların canı ister.Tercih etmeme sebebim sevmemek veya beğenmemekten değil , Beykoz'da illa ki sebze yemeği tercihimden kaynaklanır. Ayrıca Hoşdere Caddesi'nde karşılıklı yer alan 2 Beykoz'dan 2. olan sadece ızgara ve İskender lokantasıdır.Arzu edenler oraya da uğrayabilir. İnegöl köfteyi şiddetle öneririm.Gözünüzü kapatın,İnegöl'desiniz.

Tepsi köfte'de çok lezizdir.

Çoban kavurmanın eti çok yumuşak ve lezzetli.Resimde görünen yarım porsiyondur.

Patlıcan kebabı da en güzel sebze yemeklerindendir.Yanında patates püresi ile servis edilir.

Bu benim favorilerimdendir ancak her zaman yapılmıyor.Şanslıysanız denk gelirsiniz.Resimde görülen yemek barbunyalı kuzu incik ve tadını kelimelerle anlatamam.Muhteşem.

Bu kadar yemekten sonra tatlılara gelelim.Tatlı çeşitleri de oldukça fazla.Aşağıda kaymaklı ekmek kadayıfını görüyorsunuz.

Supangle'yi çok severim fakat bazı yerlerde anlamadığım şekilde yapamıyorlar.Ancak Beykoz Supangle'nin en iyisini yapan yerlerden.Kıvamı ve tadı harika.

Fırın sütlaç konusunda Karadeniz'den çok tecrübem var fakat bu da en az o kadar başarılı.

Beykoz 24 saat açık bir restoran ve günün her saati değişik müşteri kesimine hitap ediyor.Genelde çalışan kesim sebze yemeği arayışında olduğu için gündüz kalabalık oluyor.Geceleri de çorba meraklıları ağırlıklı oluyor ancak her an karşınıza bir ünlü veya bir politikacı çıkabilir.Fiyatlar hafif orta üstü ancak kalitesiyle hakediyor. Çorbalar 7 TL civarında,sebze yemekleri ve ızgaralar 10-14 TL.Gitmişken Ankara Tava'yı da deneyin derim,bana teşekkür edersiniz.Kapısında vale hizmeti de mevcut,park sorun olmuyor.
Beykoz
Hoşdere Caddesi No:212/A
Çankaya Ankara
Telefon : 312 - 442 68 68

4 yorum:

dyt.kelebekdiyeti dedi ki...

2 gün önce beykozdaydım ve etli yaprak dolmasınıda kesinlikle tavsiye ederim. hem çok leziz hem hafif hem de oldukça doyurucuydu.

madammoda dedi ki...

Ayy cok severim Beykoz'u ve gece orda icilen corbalari. Benim oraya hic gunduz gitme sansim olmadi en erken aksam yemegi :)) Ama bir dahaki gidisime su barbunyali incikten olursa denemek istiyorum..

Oburcan dedi ki...

Barbunyalı incik son zamanlarda yediğim en harika yemekti.Denk gelirseniz kaçırmayın derim.Ayrıca Ankara tava hergün var,ilginizi bekler :)

yaşar dedi ki...

fiyatları aşırı pahalandı.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails