16 Ekim 2009 Cuma

ABDUSSELAM - ESKİŞEHİR

Abdusselam Eskişehir'in efsane ve en eski(kuruluş 1938) mekanlarından biridir ve uzun süredir gidilecekler listemin en başında yer alıyordu.Gecikmeli de olsa dün gitme fırsatı buldum.
Yolu Eskişehir'e düşmüş birçoklarının bile bildiği bir yerdir Abdusselam.Ufacık salaş mekanda bu kadar ünlü olmak her babayiğidin harcı değildir.Son 20 yıldır aynı yerde faaliyetine devam eden Abdusselam'ı tarifle bulmak biraz zor ancak merkezde kime sorsanız gösterir.
Köfteli veya karışık çeşitleri mevcut.Ayrıca yoğurtlu,Tamekli(salçalı demekmiş,Tamek markasından geliyormuş),tereyağlı olabiliyor.Duble karışık olanına Balaban deniyor.Bu Bursa İskender'inin köfte ve etli şekli.
Duble bana uzak olsun,ben 1 porsiyon karışık kebabımı söyledim.Manzara-i umumi aşağıda; Altta pide var,pidenin üstünde et suyu gezdirilerek lezzetlendirilmiş.Üstünde köfte ve et şiş.Salçalı sos ve tereyağı ile servis ediliyor.Açıkçası meşhur Abdusselam'ın bu tabağında beklediğim lezzet patlamasını bulamadım.Pide tamam,etler ve köfte lezzetli,salça sosu güzel ancak üstüne dökülen tereyağı açıkça kalitesizdi.Hatta arkadaşlar arasında bunun margarin olduğuna bahse girebilecekler bile çıktı.Margarini bilemem ama kaliteli bir tereyağı değildi,orası kesin.Bu tabağın fiyatı 9 TL.
Konuştuğum bazı Eskişehir'liler bana son zamanlarda Abdusselam'da eski lezzeti bulamadıklarını söylediler.Ben yediğimi bilir ve yazarım.Diğerlerinin görüşleri için elçiye zeval olmaz derler.Karar sizin.Bu kadar tarih yüklü mekanı yine de denemek gerekir diye düşünüyorum.Beğenmezseniz bana kızmak yok!!

Abdusselam
Arifiye Mahallesi
Belediye Sokak No:63/7
Eskişehir
Telefon : 222 - 231 14 44
www.balabankebap.com.tr

1 yorum:

MMO dedi ki...

Sevgili Oburcan,
Eskişehir'e gitmeyi uzun zamandır kafaya koymuştum, ben de gidip bir lezzet denetlemesi yapayım diyordum.Benden önce davranmışsın. Önerilerini dikkate alacağım.Güzel şeyler yiyip içmişsin, afiyet olsun. :)

ShareThis

Related Posts with Thumbnails