1 Şubat 2011 Salı

U FRANCISKA - MINSK

Hazır yolumuz Minsk'e düşmüşken yerel mutfak denemeleri yapmadan olmaz değil mi? Hem başka nasıl leziz Rus mutfağını tanıyabiliriz? Bu düşüncelerle , gelmeden önce yaptığım araştırmalar ve rehberlerimizden edindiğim izlenimler sonucu ilk denemeyi şehrin ana caddesi Nezavisimosti üzerinde bulunan U Franciska'da yapmaya karar verdim.
U Franciska , Belarus mutfağından örnekler sunan tipik bir yerel restoran. Dekorasyon hiç etkileyici olmadığı gibi soğuk bir havası var. Dışarıda hava zaten yeterince soğuk , içeride de üstünüzdekileri çıkarmasanız olur ama o zaman dışarıda donarsınız!!!
Menü oldukça geniş. Et , tavuk ve domuz yemekleri çok çeşitli. Ama ben ne yiyeceğim belli olarak gittiğim için kararsızlık yaşamadım.

Bu soğuk havada biraz ısınmak için en iyi yol sıcacık bir çorba. U Franciska tarzı Gulaş çorba istiyorum. Kasenin dibinde az bir miktar gibi görünen çorba başlangıçta hayal kırıklığı yaratsa da öyle olmadığını ilk kaşıkta anlıyorum. Kap çok derin , çorba miktarı inanılmaz bol. Lakin çorbada bilmediğim bir baharat tüm bu malzemenin tadını kaçırmış. Aç ve üşümüş halde sıcak çorbanın ancak yarıya yakınını  içebiliyorum. Gerisini siz düşünün!!!

Ve buraya geliş nedenim : Machanka. Machanka bir Doğu Avrupa , Rusya yemeği. Belarus'un geleneksel tatlarından. Bir çeşit türlü. Et ve/veya sosisle yapılıyor , çorba kıvamında da olabiliyor ama genellikle daha kıvamlı. Yanında da patates pancake'ler servis ediliyor. U Franciska'da Machanka oldukça büyük bir porsiyon olarak geliyor. Bende iz bırakacak karakteristik bir kokusu ve tadı yoktu. Soğanlı yahniyi anımsattı ancak lezzeti çok zayıftı. Patates pancake ise ilginç ama tamamen tatsızdı , 1. lokmadan sonra "bu kadar da tatsız olamaz" diyerek 2. lokmayı denedim ama gerçekten tatsızdı , devam etmedim.

İlk yerel mutfak denememden hiç memnun kalmadım. Üstüne üstlük gelen hesap Minsk standartlarının çok üstünde. Machanka 50.000 ruble(25 TL) , çorba 15.000 ruble(7,5 TL). Şehrin en gözde restoranlarından biri olarak adı geçen U Franciska maceramı burada sonlandırmaktan mutlu oluyorum. Gideceklere Allah sabır versin.

U Franciska
Nezavisimosti (Skoriny) 19,
Minsk  Belarus
Telefon : +375 17  222 48 02

4 yorum:

Adsız dedi ki...

stroganof falan yokmuydu?o fena değildir.beyaz rusya pek yaramamış anlaşılan.hoşgeldin.ümit

Oburcan dedi ki...

Sağol Ümit,
yaramadı vallahi.Bu en yöresel ve geleneksel yemekti ama patladı. Bugün Siteler'de Burak et lokantasında Ankara tava yedim,döner yedim,kendime geldim. 4 gün gittim,dengemi bozdu :)

kvnccelik dedi ki...

Bu arada Rus mutfağı demişken, İstanbul Beyoğlu'nda Rejans Lokantası'nın methini çok duydum. 1932 yılından beri hizmette olan bu mekanın müdavimleri arasında saygıdeğer Atamız da varmış :) Bilgilerinize..

Oburcan dedi ki...

kvnccelik,
haklısın,Rejans'ı ben de çok duydum fakat gidemedim. Ve üzücü olan Rejans'ın kapanacağını okudum. Böylesine tarihi bir mekan umarım kapanmaz.
Teşekkürler.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails