5 Şubat 2011 Cumartesi

PİDESUN - ANKARA

Karadeniz'de yediğim leziz pideleri konuşurken Giresun'lu olan arkadaşım Necatibey caddesi üstündeki Pidesun'u önerdi. Uzun zamandır gelip geçerken gördüğüm bu mekana daha önce gitmemiştim , Giresun referansını dikkate alarak Pidesun'a geldim.
Pidesun Giresun'un pidesi ile ünlü Espiye ilçesinin pidelerini yapıyor ve et , un , peynir ve tereyağı gibi tüm malzemeler o yöreden geliyor , taş fırında pişiyor. İç mekan  oldukça geniş. Çok sayıda masa var ama öğle saatlerinde oldukça yoğun oluyor.
Uzun bir menü var ve tüm ürünler güzel fotoğraflar eşliğinde detaylı olarak anlatılmış. En önemlisi de resimde ne görüyorsanız masanıza o geliyor. Menü pidelerle başlıyor , sonrasında ızgara , güveç ve tatlılarla devam ediyor. 


Siparişin ardından salata geliyor.

Tek kişi olduğum için az az , çok çeşit denemek istiyorum. 3 çeşit pide söyledim , hepsi yarımşar porsiyon. Önce kavurmalı pide , yumurtasız olmaz tabi!!! Pidenin hamuru ince , lezzeti güzel. Kenarları çıtır çıtır. İç malzemesi olan kavurmayı beğendim ancak biraz yağsız buldum. Kavurmalar genelde daha yağlı olur. Bu kavurma tam da yağlı sevmeyenlere göre. Hamurun kenarıyla , yumurta sarısını tüm pidenin üstüne yayınız , şimdi afiyetle yiyebilirsiniz.

En güzel kısmı orta parçası!!!

Peynirli ve kıymalı pideler aynı anda geldi. Kaşar peyniri  tuzu az olmakla birlikte lezzetli sayılır.

3 pide içinde en beğendiğim kıymalı pide oldu. Eti çok lezzetli , Giresun'dan geliyor , süt dana. Soğan ve maydanoz destekli iç malzeme enfes. Pidenin hakkını veriyor. Kapalı pide olmasına rağmen arzu ederseniz içine yumurta kırdırabilirsiniz.

Pidesun , Karadeniz pidesi lezzetini Ankara'da lezzet fırtınası olarak değide bile tatlı bir esinti olarak veriyor. Yine de pideseverler için önemli bir nokta olduğunu düşünüyorum. Fiyatlar makul 6-14 TL arasında. Ben 3 adet yarım porsiyon pide ve 1 kola için 20,50 TL ödedim.


Pidesun
Necatibey Caddesi No:22/C
Sıhhiye  Ankara
Telefon : 312 - 229 86 00

Çalım Sokak No:27
Siteler  Ankara
Telefon : 312 - 351 96 94

Hiç yorum yok:

ShareThis

Related Posts with Thumbnails