7 Şubat 2011 Pazartesi

ADANA SOFRASI - ANKARA

Bu 2. Adana Sofrası yazısı olacak biliyorum ama resimlere bakınca "iyi ki yazmışsın Oburcan" diyeceğinize eminim. Bu defa yanımızda Yunanlı arkadaşımız Mariza var , ağır konuk yani!!! Kendisiyle en son Cenevre'de Café du Soleil'de tarifsiz peynir fondü gecesinde birlikteydik. Ekip aynı , Oburcan , eşi ve Mariza. Mariza uzun zamandır sayıkladığı Türkiye seyahatini gerçekleştirmiş olmanın sevincini bizimle paylaştı sağolsun. Biz de geleneksel Türk misafirperverliğine uygun şekilde ağırladık kendisini.
Bu gece Adana Sofrası ocakbaşındayız. Menüdeki her mezeyi detaylı anlattıktan sonra tercihlerimizi de belirterek bir karara vardık.
Önce lavaş geldi. Fırından yeni çıkmış , pofuduk lavaş harika. Arasına tulum peyniri konarak yemeniz tavsiye edilir.

Biber dolma Mariza'nın isteği , kendi ifadesiyle "dolmades". Tadına baktı ve Yunanistan'da yediğinin aynısı olduğunu söyledi.

Domates ezme benim favorilerimden. Adana Sofrası'nda ezmenin baharatı kararında. Ne acıdan öldürüyor , ne de zayıf kalıyor.

En keyifli kısmı Gavur Dağı salatanın kelime anlamını  Mariza'ya anlatması oldu :)  Çok güldü!!

Köpoğlu masanın en beğenilen mezelerinden biriydi.


İçli köfte haşlama , yine de lezzetli. Dışı ince , içi hafif baharatlı. Kuzu etinin tadı ise enfes.

Patlıcan söğürme benim isteğim. Köz patlıcan , kırmızı biber , yeşil biber , domates , soğan ve sarımsak harmanlanınca tüm lezzetleri içiçe geçmiş. Adana Sofrası'na gelince unutmamanız gereken bir lezzet.

Bundan sonrası biraz da ustanın kıyağı. Aşağıdaki tüm kebapları biz yemedik doğal olarak. Ama hepsi önümüzden geçti , göz hakkımızı aldık!!!!





Bizim için güzel bir akşam oldu ama Mariza için unutulmazdı. Mezeler , etler ve rakı bardakları arasında kayboldu. Geceyi Türk kahvesi ile noktaladık.
Bir kez daha anladım ki Ankara'da yabancı konuklarınızı ağırlamak  için en iyi adreslerden biri Adana Sofrası. Yiyecek kalitesinin yüksek olması bir yana , yabancı konuklara işletme personelinin yakın ilgisi de memnun edici. Hepsi sağolsunlar.

Adana Sofrası
91. Sokak No:6
Yıldız  Ankara
Telefon : 312 - 442 29 00

Necatibey Caddesi No:30
Kızılay  Ankara
Telefon : 312 - 230 02 72

12 yorum:

todor dedi ki...

alalalaa
2 tane adana sofrası yazan zihniyet, 1 tane günaydın yazısı yazmaz mı kardeşim :)))
cuma günaydındaydım müthişti yine.
adanasofrasına sevgimiz, saygımız sonsuz ama günaydın da bir yazıyı hakediyor. ben misafirini oraya götürürsün demiştim ama yine adanasofrasına gitmişsiniz :)

Oburcan dedi ki...

Todor,
Ocakbasi olsun istedim. Gunaydin'a giden arkadaslarimiz yemekten kafayi kaldirip 2 fotograf cekse, 3 satir yazi yazsa ne iyi olurdu degil mi? :)

evcimen dedi ki...

Yine adana sofrasi yildiz subesine gittiniz herhalde. Biliyorsun ki adana sofrasi necatibeyle ilgili gectigimiz cuma gunu guncel yorumlarim olmustu benim de. bir de gercekten gunaydin restaurant tanitimini dört gözle bekliyoruz. etlerin ve mezelerin lezzeti ve fiyatlar konusunda da bilgi verilirse super olur. afiyet olsun, saygilar.

Oburcan dedi ki...

Evcimen ,

Todor'un ve senin ısrarların üzerine Günaydın'ı da listeye aldım.En kısa zamanda gideceğim! Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Günaydın restoranın ününü ben de duymuştum ama gitmek kısmet olmadı bi türlü, gidersen yorumların ve fotoğrafların üzerine biz de gideriz belki:)
bu arada epey bi ertelemeden sonra terrace cafe'yi deneme fırsatımız oldu, tavuk çeşitlerinden ikisini denedik, başarılıydı doğrusu, mekanda temiz rahat ve sakin olunca bundan sonra favoriler arasına girdi. sağol tavsiyeler için.
Burcu.

Oburcan dedi ki...

Terrace cafe güzeldi ama mantı ve çiğbörek dışında birşey yememiştim,bu bilgi iyi oldu,teşekkürler. Günaydın konusunda beklenti çok,Todor'un referansı da kuvvetli.Yakın zamanda gidilecek!!Bilginize.

evcimen dedi ki...

bunca anlatilanlara dayanamayip, necatibey subesine gecen cuma gitmeme ragmen arada fark var mi diye merak ettigim icin, yildiz subesine gitmeye karar verdim. menudeki guncel fiyatlarla ilgili bu defaki yazinda bilgi vermemissin. iyi geceler...

Oburcan dedi ki...

Evcimen,
ben de hep Yıldız'a gittim,Necatibey'e hiç gitmedim. Çok keyifli olduğum yemeklerde fiyatları unutmak gibi bir huyum var :)))
O gece 3 kişi 140 TL gibi bir rakam ödedik diye hatırlıyorum.

todor dedi ki...

necatibey de ki şubesine ilk açıldığı sene gitmiştik. ne bileyim belki 20 sene olmuştur. ocakbaşı kavramı ile ilk o zaman tanışmıştım.
yıldız da ki şubeye enson sevmediğim bir kaç arkadaşla toplam 6 kişi gitmiştik :))) ne ödemiştik kelle başı 55 falan gibiydi değilmi oburcan? 2-3 porsiyon çiğ köfte, patlıcan söğürme, gavurdağı, 70lik rakı, adam başı birer porsiyon adana, birşeyler daha vardı sanki? eksikleri oburcan tamamlasın :))

Oburcan dedi ki...

Sevmedigin ha? O zaman eksik olani soyliyeyim: ruh yoktu, nese yoktu, kahkaha yoktu :))))

evcimen dedi ki...

Merhabalar,
mekandan az once geldik. hersey mukemmeldi yalniz tek kelimeyle "muzik". buranin en azindan cd'den muzige ihtiyaci var. saygilar...

Oburcan dedi ki...

Sevgili Evcimen,
Afiyet olsun. Muzik konusuna katiliyorum. Muzik onemli!!!

ShareThis

Related Posts with Thumbnails