8 Şubat 2011 Salı

BURAK ET LOKANTASI - ANKARA

Anadolu Gurme Kaan'ın daha önceden gittiği ve memnun kaldığı Burak Et Lokantası Siteler'de tipik bir esnaf lokantası. Kaan'dan dinlediğim ve blog'unda okuduğum kadarıyla Ankara Tava ve döner denemeye değer. Esnaf lokantalarına karşı benim de sergilediğim pozitif ayrımcılığa aynen iştirak eden kuzen Alper'le birlikte bir öğle vakti içeri adımımızı attık.
Siteler'de yer alan bir lokanta için hiç de fena sayılmayacak bir dekorasyon. Oldukça büyük bir mekan. Genelde girişte sergilenen yemekler ve döner Burak Et Lokantası'nda biraz daha iç kısımda. Menüde yer alan kebap ve ızgara harici tencere yemekleri daha iyi sergilenebilir , tabi döner de.
Kuzenin tercihi İslim kebap. Yanında pilav ve kızarmış patatesle gelen İslim kebap öncelikle doyurucu olduğunu gösteriyor. İçindeki kuzu eti miktarı yeterli ve lezzetli. Patlıcan , domates ve biberiyle lezzeti bizden geçer not aldı.

Benim tercihim Ankara tava. Resimde sadece pilav görünmekle birlikte iç kısmında oldukça büyük bir kemikli kuzu eti parçası var. Etine diyecek yok ama pilavı daha iyi olabilir.

Ortaya da 1 porsiyon döner söyledik ki iyi de etmişiz. Şahsen denediklerim içinde en sevdiğim döner oldu. Son zamanlarda Ankara'da dönerseverlere çok iyi yerler bulduk , Burak Et Lokantası da listeye eklenecek yerlerden biri. Ankara dönerinin yağı karar , lezzeti harika. Sadece bu döner için bile gelinir.

Yemeğin keyfiyle tatlılara da girişelim dedik. Kuzen şekerpare istedi lakin pişman oldu. Tadı vasat , oldukça yumuşak olan şekerpare dağılma eğiliminde , çatalda durmuyor.

Ben şanslıyım. Fırın sütlaç güzel. Her ne kadar üstünde minik bir dereotu dalı olsa da kafaya takmaya değmez. Mühim olan lezzet , o da fazlasıyla var. Ki şunu da eklemem lazım ; Karadeniz'de o kadar iyi fırın sütlaçlar yedim ki , bu konuda beğenmem oldukça zordur , ona rağmen bu sütlacı beğendim.

Burak Et Lokantası et kalitesiyle ve bilhassa döneriyle kalbimizi kazandı. Siteler , merkeze biraz uzak kalsa da zaman zaman gelinir  veya yolu düşenler hiç düşünmeden öğle yemeği için uğrayabilir. Fiyatlar bu civar için ucuz sayılmaz : İslim kebap , Ankara Tava , Çiftlik kebap , kuzu haşlama 12-15 TL , döner 10 TL ,
 İskender 11 TL.


Burak Et Lokantası
Taşdelen Caddesi No:20
Siteler  Ankara
Telefon : 312 - 348 85 26

23 yorum:

todor dedi ki...

döner ve sütlaç güzel görünüyor cidden.

Oburcan dedi ki...

Kotu yer gosterdik mi hic??? Lutfen :)

todor dedi ki...

yurtiçin de göstermedin :)

Oburcan dedi ki...

Ufacik, azicik , minnacik insaf desem!!! :)

todor dedi ki...

tamam
ispanya ve yurtiçi diyelim ozaman :)

Oburcan dedi ki...

İsviçre'nin dereler misali akan peynir çeşmelerini ve Rusya'nın votka+bal+turşularını unutma!!!

:))

todor dedi ki...

Bu arada "yurtiçin de" yazarak Türkçe'nin canına okumuşum yeni fark ediyorum :)

Valla İsviçre'yi bilmem ama Minsk konusunda anlatılandan çok anlatılmayanlar merak uyandırdı :)

Oburcan dedi ki...

Gramer hatalarina cok takilmiyorum, icerik daha onemli. Minsk'te anlatmadigim bir de TGIF var, o kadar. :)

todor dedi ki...

hah! işte ben de onu diyorum.
:)

Oburcan dedi ki...

Biliyorum , zaten Minsk'in en meshur yeri TGIF 'mis. :))

todor dedi ki...

bilmem mi, bilmem mi.

tathar dedi ki...

sevgili oburcan diğer arkadaş da sende yanlış burak et lokantasına gitmişsiniz, bu lokanta sonrada açılmış ve asıl burak et lokantasından ayrılan kardeşlerinin lokantasıdır. Gerçeğinin adresi;
Çalım Sokak No:26/C Siteler - Ankara
tel: 348 22 93 dür bir gün miafirim ol birde burayı dene.

Oburcan dedi ki...

Sevgili Tathar,
Bilgi icin tesekkurler. Kuzen de soyledi bunu , buradan baslayalim dedik. Sirada dedigin yer var. Misafirin olurum tabi ki, tesekkurler. Yeni tavsiyelerini beklerim

todor dedi ki...

fiyasko :)))
oburcanı keklemişler.
:))

Oburcan dedi ki...

Todooorrrrr!!!!!
biliyoruz kardeşim neresidir. "Burak for beginners"

:)))

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

Bugün, nişanlımla Gordion'daki NUM NUM'a gittik:) İki yazını da okumuştum ve çok merak ediyordum:) Gerçekten gittiğime değdi ve bayıldım:) Blogumda bi bölümde kısaca bundan bahsedip yazdığın yazıların linkini verdim kimse o hamburgerlerden mahrum kalmamalı! ( hele pizza!) sevgiler:)

Oburcan dedi ki...

Hande afiyet olsun.
Link için teşekkürler :)

Kaan dedi ki...

Abi şu projeyi hayata geçirelim. Alaattin'in yerinde, tarihi çiçek lokantasında bir de senin bir yerin vardı sanırım Kale ya da Ulus'ta Ankara tava yiyip birinciyi belirleyelim. Bir de Burak et lokantasının salaş versiyonu var. Oraya mutlaka gidelim.

Oburcan dedi ki...

Ankara'nın en iyi Ankara Tavası projesi... yapalım!!

todor dedi ki...

ee recep usta?

todor dedi ki...

ben genelde kaburga dolması yiyordum esattaki yerinde, tavasını pek hatırlamıyorum yediysem de,bu dikmen vadisindeki yeni yerine giden var mı?

Oburcan dedi ki...

Giden var, yazan da var. Bakiniz: oburcan.com :)

todor dedi ki...

bir yere de gitme yav :)

ShareThis

Related Posts with Thumbnails