19 Mayıs 2010 Çarşamba

LEZİTA - ANKARA

Tunalı Hilmi Caddesi'nin ortasında yer alan Lezita genelde önünden sıkça geçtiğim , içeri fazla girmediğim bir yerdir. Ancak her ne zaman önünden geçsem kalabalık görüntüsü hem merak uyandırır hem de beni oradan uzaklaştırırdı. Gördüğüm kadarıyla tavuk ve et döner , kumpir ve sandviç çeşitleri ile Ankaralılar'ı memnun eden bir mekan.
Bugün kalabalık içine girmeyi göze almamıza sebep canımızın döner sandviç çekmesi. Ama , Lezita dahil , genelde yapılan içi soğan ve ot dolu dönerlerden değil. Bu biraz daha değişik ; ekmeği tost makinesinde ısıtılmış ve dışı çıtır olmuş , içinde az rus salatası , turşu ve ketçap. Eskiler bilir , Kızılay'da Piknik yapardı böylesini.
Girişte sizi kumpir ve sandviç malzemelerinin bulunduğu dolap karşılıyor. Çeşit çok , satış çok , malzemeler fazla beklemiyor yani , bu güzel!!

Kasadaki bayana durumu kısaca anlatıyoruz. Biz döner istiyoruz ama onların dönerinden değil , bizim dönerden. Bizi ilgiyle dinliyor ve hemen yapılması yönünde talimat veriyor. Bu döneri kendilerinin de denemeleri gerektiğini de belirterek bizi hafiften havaya sokuyor :) Ekmekler biraz büyük ama zararı yok , önce tost makinesinde tost kıvamına gelene kadar bekliyoruz , sonra tabanına hafif rus salatası yayılıyor. Ardından dönerin önündeyiz , döner , turşu ve ketçap sırayla konuyor.

Sonunda döner sandviçimize kavuşuyoruz. Ben tavuk dönerin önünde beklerken aldığım kokunun etkisiyle tavuk dönerde karar kılıyorum. İçinde domates , biber ve yoğun kekik kokusuyla çok cazip. Bu format kesinlikle daha yakışıyor!
Eşim baştan verdiği karardan şaşmıyor. Et dönerde ısrarcı. Et döner ortalamanın üzerinde ancak yine de tavukla yarışamaz. Ankara'da daha iyileri bulunuyor.
Siz de benim gibi yapın diyeceğim ama her seferinde beni sevgiyle hatırlarlar diye korkuyorum :) Yine de siz bilirsiniz! Lezita lezzetli...
Lezita
Tunalı Hilmi Caddesi No:86
Kavaklıdere Ankara
Telefon : 312 - 426 00 06

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Ben Havva,
Öncelikle siteniz süper.Bilmeden bir çok lokantaya girip ya fiyat ya da lezzet konusunda sorun yaşadığım için sitenizi çok beğendim.Fakat, sitenizden okuyup bende daha önce bir çok kez önünden
geçtiğim normal et dönerini yediğim (çok da beğenmediğim)halde o güzel anlatımınızla tavuk döneri tam da sizin anlatımınızla denedim.Hakikaten de başta açlıkla ilk lokmalar güzel bir şekilde o güzel kekik ve baharat kokusuyla süperdi,ne zaman tavuk derileriyle karşılaştım işte ozaman onları ayıklamaktan yemekten de soğudum inanın.Şimdi size soruyorum acaba sizi o tavuk derileri hiç rahatsız etmedimi?Böyle yerlere uyarıda bulunma şansınız oluyor mu?

Adsız dedi ki...

Merhaba ben Havva,
Lezita hkkında yorum yapmıştım cevaplarınızı bekliyorum.Teşekkürler görüşmek üzere

Oburcan dedi ki...

Merhaba ,
açıkçası ben tavuk dönerde deriyle karşılaşmadım,gözümden kaçmış olabilir mi diye düşünüyorum,belki az bir miktar olabilir. Hoş bir durum değil tabi. Uyarı konusuna gelince,beni rahatsız eden birşey varsa,neresi olursa olsun uyarırım.Gelecek sefer tavuk dönere deri var mı gözüyle bakacağım,emin olabilirsiniz.

Oburcan

ShareThis

Related Posts with Thumbnails