3 Mayıs 2010 Pazartesi

DOĞATA - ANKARA

Atatürk Orman Çiftliği dendiği zaman hemen bazılarının aklına kokoreç gelir. Merkezde , restoranların olduğu bölgedeki yerlerin birçoğu ön taraflarında bulunan ızgaralarında kokoreç , köfte ve sucuk ızgaraları gezenlerin gözleri önüne sererken , dumanları ile de gönüllerini fethetmeye çalışırlar. Bu mekanların en ünlülerinden olan Doğata'dayız. Haftasonu olması itibarıyla oldukça kalabalık. Tezgahta pişmeyi bekleyen Adana'lar ve sucuklar var ama biz kokoreç konusunda kararlıyız.
Kokoreç tezgahının başında duran çalışan usta hareketlerle kokoreçimizi ana parçadan keserek yan tarafta bulunan küçük ızgarada biraz daha pişiriyor ve sonrasında kesme tahtasına alarak küçük parçalara ayırıyor , tuz , kimyon ve pul biber ilavesi ile işlem tamamlanıyor. Bu sırada ızgarada ısınan ekmekler alınıyor ve tüm malzeme bir araya getiriliyor. Kokoreçten ateşin içine düşen yağ parçaları cızırdarken , dumanına maruz kalan kuyruktaki aç ahali sabırsızlık içinde söylene söylene sıranın kendilerine gelmesini bekliyor.
Sıcak ekmek arasında kokoreçin görüntüsü harika.
Ancak keşke lezzeti içinde aynı şeyi söyleyebilseydim. Baharat açısından zayıf ve çok yağlı. Bugüne kadar Ankara'da azımsanmayacak kadar yerde kokoreç yiyen Oburcan daha iyilerini yediği için bu lezzet onu kesmedi.
Ancak kalabalık benimle aynı fikirde değilmiş gibi tercihini ağırlıklı olarak kokoreçten yana kullanıyordu. Karar sizin. Fiyat 8,5 TL.
Doğata
Silahtar Cad. No:3
Tekel Fabrikası yanı
A.O.Ç. - ANKARA
Telefon : 312 - 211 03 80

6 yorum:

ankaraguclufatih dedi ki...

Güzel bir yer gerçekten ama benim vazgeçemediğim her zaman şençam'dır. Artı birşey dikkatimi çekti, yeni resimlerde resim üstünde oburcan ibaresi yer almaktadır keşke bunu daha önce yapsaydın iyi olur diye düşünüyordum.

todor dedi ki...

katılıyorum, benim de hoşuma gitmemişti yediğimde.

Oburcan dedi ki...

İzinsiz kullanımları engellemek için yazıyı yeni ekledim.Zaman zaman kulanmak için izin isteyenler oluyor,gerçi kimseye hayır demiyorum ama bence de yazılı olması daha iyi.

ankaraguclufatih dedi ki...

Evet çok güzel bir düşünce, gerçekten hiç kimsenin hakkını emeğini çalmamak lazım, size tavsiyem o kadar küçük değilde biraz daha büyük ve şeffaf olarak olursa daha iyi olur.

Znilay dedi ki...

Az once yedik biz de dogata'da. Cok fazla bahartli, kimyonlu kokorecleri sevmem ama bunda baharat hakikaten de eksikti. Ayrica lezzetinde de ne oldugunu kestiremedigim bir eksiklik vardi. Yagli olduguna ise katilmiyorum.

Oburcan dedi ki...

Znilay,
kokoreç kesilip pişerken başında beklemiş ve iyice izlemiştim.Halkanın merkezinde büyükçe bir yağ parçası var ve kesilince tamamı kullanılıyor.Bana fazla gelmişti

ShareThis

Related Posts with Thumbnails