29 Ocak 2010 Cuma

GELİK LOKANTASI - TRABZON

Gelik , Trabzon'un kalbi olan Uzun sokakta bulunur ve lezzetli yemekleri ile yerli yabancı herkesin ilgi odağıdır. Girişte yer alan yemekler aç olmayanı bile acıktıracak cinsten. Günlük yapılan yemekler arasında patlıcan kebabı , güveçte kurufasulye , tas kebabı , pilav , tavuk haşlama , dolma , orman kebabı ve daha sayamadığımız birçok çeşit var.
Kurufasulye buralarda pek meşhur olan Çayeli.
Önce bir salata aldık. Trabzon'da incecik doğranmış bu yeşil salatayı seviyorum.
Uzun zamandır Gelik'e gelmediğim için ve hafızamı tazelemek amacıyla önce karışık tabak istedim. İçerisinde kurufasulye , patlıcan , dana pirzola , tas kebabı ve pilav var. Hepsi olağanüstü ancak pirzola bence en güzeli , tek kelimeyle muhteşem. Gelecek sefer yemek çeşidini azaltıp miktarı artırarak yemek en doğrusu olacak. Ben tekrar pirzola diyorum!!!
Gelik'in girişinde yemeklerin arka tarafında odun ateşinde döneri de vardır ve en az yemekleri kadar beğenilir. Dolu dolu gelen ilk tabağın ardından döneri yarım porsiyon söyledim. Bu bölgenin etinin tadı kesinlikle harika ve bunu hissediyorsunuz. Üstüne odun ateşinin isli tadı gelince bayılana kadar yemek kaçınılmaz oluyor.Bir dahaki sefere işim zor , seçim yapmak zorlayacak.
Gelik lokantası Trabzon'da illa ki ziyaret edilmesi gereken yerlerin başında geliyor dostlar. Son yılarda Trabzon'a gelen yerli turist miktarındaki artışı çok net olarak gözlemliyorum. Gelenler burayı mutlaka denemeli.
Gelik Lokantası
Uzun Sokak No:48 Trabzon
Telefon : 462 - 326 24 45

Hiç yorum yok:

ShareThis

Related Posts with Thumbnails