8 Aralık 2010 Çarşamba

ZÜRİH

4 günlük bir mini seyahat için Avrupa'nın en önemli finans ve iş merkezlerinden birindeyiz dostlar. Zürih İsviçre'nin en büyük şehri. Zürih gölünün kıyısında. Birçok banka ve kuruluşun merkezi , mesela FIFA. Coğrafi , idari , vergi avantajları gibi nedenlerden dolayı firmalar , kurum ve kuruluşlar için çok cazip. Zürih'te konuşulan dil Almanca. Daha doğrusu İsviçre Almancası. Para birimi İsviçre frangı , kısaca CHF. Bugünlerde yaklaşık olarak 1 CHF=1,5 TL.
THY ile İstanbul-Cenevre uçağından indikten sonra havaalanı ile bitişik olan tren istesyonundan ekonomi sınıfı Zürih bileti alıyoruz , istenirse 1. sınıf  bilet mevcut. 1 kişi  80 CHF. Rakam fazla gelebilir ancak haritaya bakarsanız İsviçre'nin batı ucundan doğu ucuna gidildiğini göreceksiniz. Tren seyahati çok rahat , sessiz ve sarsıntısız. Yaklaşık 2 saat 45 dakika sürüyor. Biletinizin üzerinde saat kaçta Zürih'te olacağınız dakikasına kadar yazıyor ve şaşmıyor!!!
Gitmeden 1-2 gün önce yağan kar sayesinde çok güzel kareler yakalıyoruz. Dağ , göl , kar , güneş , hepsi bir arada.
Trenden merkez istasyonu Hauptbahnhof'ta iniyoruz. Çok güzel bir bina.

Merkez istasyonun tam karşısında Bahnhofstrasse. Noel zamanı Avrupa gerçekten çok keyifli oluyor. Her yer süslenmiş. Tüm şehir ışıl ışıl.

Hava buzzz gibi ve kapalı. Her yere hakim olan gri renge rağmen Zürih turumuz çok keyifli.

Mekan İsviçre olunca konu kaçınılmaz olarak saat. Bu hediyelik eşya dükkanında saat bölümü görülmeye değer.

Niederdorfstrasse üzerinde yer alan bu restoran aynı zamanda şehrin en iyi fondülerini yapan yerlerden. Fondüleri diyorum çünkü pek çok fondü çeşidi var.

Nehir kıyısından 2 kare göreceksiniz. Panoramik çektim , fotoğrafı büyütmek için üstüne tıklayınız.

İsviçre aynı zamanda çikolata ülkesi. Her yerde güzel çikolata mağazaları , cafeler. Gerçi bu konuyu bir yazıda ayrıca ele almayı düşünüyorum ancak 1-2 kare eklemeden edemedim.

Daha önce birkaç defa Cenevre'ye gelmiş birisi olarak şunu söyleyebilirim , Zürih çok daha canlı bir şehir. Caddeler kalabalık. İnsanlar geziyor. Doğal olarak fiyatlar yüksek. Alışveriş konusuna gelince : aklınıza gelebilecek en lüks markalar Zürih'te mevcut ancak ucuz değil. Sonuçta burası son derece zengin bir ülke. Yıllar önce Avrupa Birliği'ne girme konusunda referandum yapıldığını ve sonucun hayır çıktığını hatırlıyorum.

Gelelim meraklısına gezi notlarına.

Görmeden Dönmeyin
İsviçre Milli Müzesi
Güzel Sanatlar Müzesi
Grossmünster
Hayvanat Bahçesi

Yemeden Dönmeyin
Zürcher geschnetzeltes (grazie İlhan)
St. Galler Bratwurst (grazie İlhan)