26 Aralık 2010 Pazar

FİRARPEREST

Dün D&R'da kitaplar arasında gezinirken Elif Şafak'ın son kitabı Firarperest'i gördüm ve bakmadan edemedim. Arka kapağındaki yazı ise beni benden aldı. Her ne kadar Elif Şafak'ın bu hislerle yüklenmesini  'yapay'  bulsam da kelimelerini çok beğendim , tebrik ederim.

"Çakılı kalmamak sırf alışkanlıklarından ötürü demir attığın koylara. Çıkmak oralardan, geçmek dalgakıranların beri tarafına, bilmediğin memleketlere varmak, tatmadığın yemekler yemek, sözlerini anlamadığın şarkılarla içlenmek, risk almak, dağılmak ve parçalanmak ve hasret çekmek buram buram, gurbetin tadına bakmak ve kendini yabancının gözünden görmek, şaşırmak yeniden, şaşırmak bir çocuk gibi dünyanın hallerine, çeşitliliğine, güzelliğine, acımasızlıklarına...şaşırmak ölene kadar...Şaşırma kabiliyetini hiç yitirmemek..budur son tahlilde Ademoğullarına, Havvakızlarına kendilerini keşfettiren serüven"

7 yorum:

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

güzel...

todor dedi ki...

konsept içinde kalalım lütfen
:)

Oburcan dedi ki...

Yapma Todor,bakış açımızı değiştirelim istedim

Karma Has kicked My Ass dedi ki...

Bence Oburcan'a bir ikinci blog lazım. Ben daha önce de bu konuda kendisine ısrar etmiştim ancak ikna konusunda başarılı olamamıştım. Eminim yemek dışındaki yazıları ile de döktürecektir.

Oburcan dedi ki...

Epicurious teşekkür ederim.Zaman zaman başka açılımlar yapamamaktan sıkıntı duyuyorum.Otel yazıları bile beğeni kazanmazken , bu tip en küçük yazı bile "eksen kayması" uyarıları alırken yeni blogun ihtiyaç olduğu konusunda hemfikiriz.Ancak geniş alanda kaybolma tehlikesi de mevzu bahis.Düşünmeye devam :)

Adsız dedi ki...

Otel yazilari cok ragbet gormeyebilir, cunku herkes sizin kadar gezmiyor olabilir.

Gezse bile daha uygun fiyatli yerlerde kalmayi tercih edebilir, mesela Ogretmenevi, Polis evi gibi yerlerde kalmayi.
Oradan artan parayi yemeye icmeye ayirmak daha mantikli gelebilir ki, ben oyle yapmayi tercih ederim.
Ragbet gormemesi, sizin bu konuda yazmanizi engellemesin lutfen.

Gul

Not: Iyiden iyiye buraya yorum yapmaya basladim :)

Oburcan dedi ki...

Gül,
bir şehire gidildiğinde yemekten önce düşünülmesi gereken nokta otel. Bu anlamda önemli olduğunu düşünüyorum.Bu nedenle yazmaya devam edeceğim.
Yorum yapma konusuna gelince,okuyucuların katılımı beni mutlu ettiği kadar motive de ediyor. Lütfen devam et :)

ShareThis

Related Posts with Thumbnails