15 Kasım 2010 Pazartesi

MARBELLA

İspanya'da son duraktayız dostlar. Marbella. Malaga'ya bağlı , Costa del Sol'un en turistik yeri. Ağırlıklı olarak Kuzey Avrupalılar tercih ediyor. Uzun deniz sezonu ve uzun bir sahili var. Daha ne olsun!!
Marbella sahilinde bir yürüyüş ile başlıyoruz.
Sahil boyunca görüntü hep aynı. Kumsalın yanıbaşında uzun palmiyeler , yüksek apartmanlar , spor yapanlar , köpeğini gezdirenler , kahve içenler. İngilizler oldukça fazla anlaşılan , sahildeki tüm restoranların önündeki panolarda "English breakfast" yazıyor.

İç kısımlara doğru yürürken çok güzel bir parktan geçiyoruz. Parque de la Constitucion. İçinde çok güzel güzel bir restoran ve hatta bir gözlemevi var.

Ve "old town". En az Marbella sahili kadar ilgi çekici. Hatta şahsen daha çekici olduğunu söyleyebilirim.

Marbella'nın tarihi şehir merkezi büyük bir alan değil aslında. Elimizde harita , sokak sokak geziyoruz. Ve bir sokakta böyle hoş bir görüntü yakalıyoruz. Tüm kapıların önünde bitkiler.

Bu küçük alanda 2-3 tane küçük meydan var. Meydanlarda ise restoranlar ve hediyelik eşya dükkanları.

Old city turumuzun ardından Marbella'nın lüks bölgesi Puerto Banus'a gidiyoruz. Puerto Banus'ta bir marina ve dünyaca ünlü markaların butikleri var. Hangi markalar bunlar? Gucci , Dolce & Gabbana , Louis Vuitton , Burberry , Ferre , Valentino , Missoni , Jimmy Choo , Hermes , Armani ve dahası.

Marbella'da sahilde bulunan Beach Club'larda akşam partileri devam ediyor. Mesela haftasonu Hed Kandi buradaymış. Barcelona'da maçı kaçırdığımız gibi bunu da kaçırmak bizi üzmüşse de , eve dönmenin keyfi üzüntümüzü hafifletiyor. Marbella'nın aynı zamanda önemli bir golf merkezi olduğunu da belirtmekte fayda var.
İspanya seferimiz burada sona eriyor. Memleket bizi bekliyor. Devamı seneye :)