6 Kasım 2010 Cumartesi

EL XAMPANYET - BARCELONA

El Born'da dolaşırken karşıma çıkan El Xampanyet 1929 kuruluş yılı , dekorasyonu ve içerideki kalabalığı ile dikkatimi çekti. Midemden gelen açlık sinyallerinin etkisiyle oracıkta internete girerek El Xampanyet ismini google'ladım. Burası benim gidilecekler listemde olmamasına rağmen okuduklarım ümit vericiydi. Ben de beklemeden girdim ve tapas bar'ın önünde kendime küçük bir köşe buldum.
El Xampanyet 1929 yılından beri aynı aile tarafından işletilen bir yer. Tapas'larıyla ünlü.  İsminden de anlaşılacağı gibi aslında şampanya barı. Tapaslarla birlikte servis ettikleri İspanyol şampanyası denemeye değer. 
Oldukça bilinen bir yer olan El Xampanyet küçük bir mekan. Dekorasyonda kullanılan fıçılar , mermer masalar ve seramik duvarlarıyla otantik bir havası var.
Müşterilerin turistlerden ziyade yerel halktan olması dikkat çekici.
Tapas bar'ın önündeyim. Herşey burada. Neyin ne olduğunu anlatacak kadar İngilizce bilen birisini bulmak , burada Kristof Kolomb'a rastlamak kadar zor!!! Ama şanslıyım , barın arkasındaki genç , bizim orta 3 seviyesinde İngilizce biliyor. Kısaca anlatıyorum : tapas çeşitleri deneyeceğim , domuz eti yemem! Anlıyor ve servise başlıyor.
Önce tuzlu balık geldi. Sevdiğim bir şey ancak bunu yemek için ille de Barcelona'ya gelmek gereksiz.
Resimde gördüğünüz "pa amb tomaquet". Yani domates sürülmüş ve zeytinyağı gezdirilmiş ekmek. En bilinen tapas diyebilirim. Anlaşıldığı üzere çok lezzetli ancak değişik birşey değil.
Sırada patates çeşitlemesi var. 1 dilim pa amb tomaquet üstünde tortilla yani patatesli omlet. Yanında haşlanmış patates üstünde kırmızı biber ve erimiş peynir. İşte bu biraz çeşit oluşturdu diyebilirim. Lezzeti güzeldi.
Kırmızı biber içinde erimiş peynir harikaydı. Üstündeki hafif tatlı sosu ile gerçekten ilginç bir tadı vardı. Tatlı ve tuzlunun bir arada kullanıldığı çok iyi bir tapas.
Bir İspanyol peyniri olan Manchego lezzetliydi. Hafif tuzlu , İzmir tulumuna benzer bir tadı vardı. Buranın özel içeceği Cava eşliğinde gayet iyi gitti.
Açıkçası El Xampanyet'in yemeklerinden ziyade ortamından etkilendim. Çok değişik lezzetler değildi. Dikkatimi çeken bir diğer şey tapas barda sergilenen bazılarının hazır gıda olması ve konserve kutusuyla birlikte sergilenmesiydi. Bence en makbul işletme kurutulmuş , dondurulmuş , konserve gıdalardan en uzak , taze malzemelere en yakın işletmedir. El Xampanyet ise bu noktaya uzak!! Yolunuz El Born'a düştüğünde çok acıkırsanız yemek yiyebilirsiniz. Lakin 1929 yılından beri süregelen bir işletmenin birikimini hissetmedim. Yine de kardeşime bakarsanız şehrin en özgün mekanlarından biri. Karar sizin!!
Tapas fiyatları 3-8 € arasında. Ben 1 bardak Cava ile 24 € ödedim.

El Xampanyet
C/Montcada, 22
Barcelona  İspanya
Telefon : 00 34 93 319 70 03

Hiç yorum yok:

ShareThis

Related Posts with Thumbnails