15 Haziran 2010 Salı

YAŞAYANLAR BÖREKÇİSİ - MUDANYA - BURSA

Ve Oburcan doğduğu topraklarda dostlar!!! Yıllar sonra tekrar Mudanya'ya gelmek güzel. Ve daha güzeli , çocukluk günlerimin en tatlı anılarından olan Yaşayanlar'da börek yemek.

İşin aslı bu blog'un oluşmasına neden olan yerlerin başında burası gelir. Daha önce de yazdığım gibi , gizli lezzetleri keşfetmek ve bunları meraklılarıyla paylaşmaktır amacımız. Yaşayanlar Börekçisi ise bu gizli lezzetlerin hafızamdaki en eskisidir.

Mudanya'da limana yakın bir yerdedir. Kuruluşu 1925. İçerideki resimlere bakılırsa küçücük bir seyyar arabada başlamış , ardından hiç yer değiştirmeden bugünlere gelmiştir. Kol böreği ve su böreği yaparlar. İçerisi 3-4 masa alır , sabahları böreğin yanında sıcak süt içilir.

Peynirli su böreği ile başlayalım. İmalat arka tarafta yapılır. Su böreğini bilirim diyenler gelip burada yemeden konuşmasınlar lütfen!! Benim tavsiyem pek öğleden sonraya kalmamanız. Gelelim çocukluk aşkım olan kol böreğine... Kıymalı ve peynirli yapılır. Kıymalının içinde yoğun karabiber tadını alırsınız , işte o bambaşkadır. Kalın börek bıçağıyla gözünüzün önünde seri hareketlerle kesilir ve servis edilir. Peynirli için size bir ipucu. "Bilenler" peynirli böreğin üstüne pudra şekeri döktürür. Olur mu öyle şey demeyin , hem de nasıl olur!!! İtiraf etmek gerekirse artık pudra şekerini bilen pek kalmamış , orada bulunduğum kısacık süre içinde ( sabah 9'da kapıda kuyruk vardı!!!) gördüğüm kadarıyla peynirli alanlar da farkında değil. Peynirli böreği alıp çıktılar.

İşte benim üstü pudra şekerli peynirli böreğim. mmmmmmm!!! Böreğimizi paket ettirip deniz tarafında bir çay bahçesinde , denize karşı yiyoruz. Ardından çocukluk yazlarımın geçtiği sokaklarda ufak bir gezinti yapıyoruz. İşte Mütareke binası. Tarih : 11 Ekim 1922. Binanın karşısında yer alan Mütareke Anıtı. 2 arka sokağında yer alan eski evimizi ziyaret ise bambaşka hisler uyandırdı.Bursa-Mudanya yolu üstünde yer alan billboard'larda Mudanya'da bir gemi otel olduğunu gördük. Buraya kadar gelip ziyaret etmemek olmazdı. Karşınızda Otantik Otel. Güzelyalı'da( eski ismiyle Burgaz) yat limanı inşa edilmiş , ki bunu da yeni gördüm. Otel yat limanının ucunda.

Diğer taraftan Mudanya'nın görünüşü ve hızlı feribot.Bu otelde kalmayı çok isterdik ama zamanımız olmadığı için gelecek sefere diyoruz. İçini gezdik , son derece güzel dekore edilmiş. Arka güvertede bulunan restoranda bir keyif kahvesi içmeden duramadık. Tavsiye ederim , en azından bunu yapın!İşte böyle sevgili dostlar. Benim için çok daha özel bir zaman dilimi olmakla birlikte , burayı ziyaret edecekler için de keyifli saatler olacağından eminim.

Yolu Mudanya'ya düşenler Yaşayanlar Börekçisi'ne mutlaka uğrasınlar. (Pudra şekerini sakın ola ki unutmayın!!!) Böreğin kilosu 14 TL , porsiyonu 3,5 TL.

Yaşayanlar Börekçisi

Meraklısına Gezi Notları

Görmeden Dönmeyin

Mütareke Binası ve Anıtı

Montania Otel(tarihi tren istasyonu)