14 Haziran 2010 Pazartesi

ULUDAĞ KEBAPÇISI - CEMAL & CEMİL USTA - BURSA

Şu kadar iddialı söylüyorum : Türkiye'nin en iyi İskender'inin yapıldığı yerdeyiz. Hem de açık ara. Burası Bursa , eski garajlar bölgesi. Cemal ve Cemil Usta'ların ara sokakta yer alan kebapçısındayız.
Benim Cemal&Cemil'le tanışmam yaklaşık 20 yıl öncesine dayanır. Bu süre içinde hemen hemen her sene , genelde yaz aylarında , onların enfes kebabını yeme şansına eriştim. Eti Bursa civarından gelir , tereyağı özeldir. Domatesi ve patlıcan sosuyla başlı başına ziyafettir.
1964'ten beri aynı yerde olan Cemal&Cemil , hemen yanıbaşında açılan Alışveriş Merkezi'ne kayıtsız kalamamış anlaşılan , ilk şubesini oraya açmış. Bununla birlikte İstanbul Ataşehir'e de şube açtığını görmek beni şaşırttı. Zira yıllar yılı öğle saatlerinde takılan döner saat 3 civarında bitince dükkan kapanırdı. Kazara 1 saat gecikseniz 24 saat beklemek zorunda kalıyordunuz!!
İşte herkesi mest eden görüntü...


Kömür ateşinde pişen etler sıcak kaba alındıktan sonra itinayla tabaklara yerleştiriliyor.
İ Masada kıvranarak kebabımızı bekliyoruz. İşte o an. Tekrar ediyorum , Türkiye'nin en iyi İskender'i budur!!! Eti , tereyağı , yoğurdu , sosu... Hepsi nefis.

Yemek bitince üstümüze çöken tatlı ağırlığı çay ikramı ile dağıtmaya çalışıyoruz. Son sözlere gelelim ; her ne kadar çok iddialı bir laf ettiysem de işin bir de şu tarafı var: tamam İskender çok güzeldi ancak yine de eskiden aldığım o insanı titreten , aklını başından alan , kendinden geçiren , dilini damağını uyuşturan lezzeti alamadım. Mevcutlar içinde en iyisi , laf yok. Ancak eski lezzetin zamana yenik düştüğü de aşikar. 1 porsiyon İskender 18 TL.

Uludağ Kebapçısı Cemal&Cemil Usta
Uluyol Sirin Sok. No:12
Bursa
Telefon : 224 - 251 45 51

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bursa merkezi gezme fırsatım olmadığından İstanbul Ataşehir'deki şubesine gittim. Emin oldumki etleri, tereyağı, salçası Bursa'dan 2 günde bir getiriliyormuş. Hakikaten bu eti hiçbir kebapçıda yiyemezsiniz 1. sınıf dana eti. 20-25 yıl önce yediğimiz iskenderleri saymazsak yediğim en güzel iskender kebaptı. İster dönerli ister daha kalın biftek gibi bir etten yapıyorlar. Salçayı biraz az koyuyorlar. Salça ilavesi istedim. Güleryüzde gayet iyiydi. 3 sefer çay ikram edildi. 4. de yeter dedik.

Oburcan dedi ki...

Afiyet olsun. Bursa'ya tekrar giderseniz Cemal Cemil'in eski garajlar bölgesindeki merkezine gidin derim. Hala 40 yıl önceki mekandalar.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails