23 Mart 2010 Salı

KAYSERİ SOFRASI - KAYSERİ

Yıllar önce bir öğle vakti yemek yediğim ve unutamadığım Kayseri Sofrası'na doğru giderken içim kıpır kıpır!! Gideceğim yer Kayseri'nin meşhur Kazancılar Çarşısı içinde küçük bir esnaf lokantası. İçeride 3 masa var , bilemedin 4 , gayet samimi bir ortam yani :) Öğle vakti yer bulmak imkansız. Civar esnaf , şirket çalışanları , bankacılar vs. hiç boş bırakmıyorlar. Zamanınız varsa 1'den sonra gidin diyeceğim ama o zaman da yemeklerin bitme riski var , karar sizin.
Kayseri Sofrası çok çeşitli yemeklerin bulunduğu yerlerden değil , kuru fasulye , pilav , dana rosto , patlıcan kebabı ve döner , bilene yeter!!
Benim tercihim kurupilav kısaltmasıyla sipariş verilen kurufasulye ve pilav. Yemeğin üstündeki pulbiber ve karabiber benim eserim. Tabak masaya konduğu anda kokunun verdiği motivasyonla :) hızla boca ettim , siz sevgili Oburcan'lara olan sorumluluğumu bir an için unutmuşum. Hatırladığım anda ise durdum ve bu anı ölümsüzleştirdim. Kurufasulyenin lezzeti anlatılacak gibi değil. Etli bir yemek olmamasına rağmen bu tat nasıl oluyor inanılmaz. Fasulyeler çok lezzetli , suyu nefis. Tek sorun var , ekmek banma hissine engel olamıyorsunuz ve yanında bol ekmek yeniyor.
Kurufasulyenin can dostu pilav. Pilavın üstünde de karabiberi görüyorsunuz , yine benim yüksek motivasyonumun eseri!! Kusura bakmayın. Pilav da gayet leziz. Kurufasulyenin suyundan hafif hafif karıştırarak turuncu harca bu tabakta da ulaşıyoruz. Zevk dorukta...
Arkadaşım Volkancan'ın tercihi döner. Son 1 haftadır yeterince döner yediğim için , döner komasına girecek kadar!! , bu tabaktan uzak duruyorum ama tadına bakmadan olmaz. Bu döner de kuru fasulye kadar lezzetli. Israr üzerine 1 porsiyon kaymaklı ekmek kadayıfı söylüyoruz ve paylaşıyoruz. Tadı tam karar. Üstündeki kaymak ise muhteşem.
Esnaf lokantalarında bu lezzetin kaynağını her zaman merak etmişimdir. Kayseri Sofrası'da bu merakımın artmasına neden oluyor. Fiyatlar ortalama seviyede , döner ve sulu yemekler 8 TL , pilav ve tatlı 4 TL. 2 kişi 24 TL ödüyoruz.
Tekrar etmeden geçemeyeceğim ; gastronomi dünyasının en güzide düetlerinden birini yapan kurufasulye ve pilav , Kayseri'de bu küçük esnaf lokantasında bambaşka güzellikte bir resital sunuyor bizlere. Yolu düşenler kaçırmasın.
Kayseri Sofrası
Kazancılar Caddesi
Uğur İşhanı No:50/5
Kayseri
Telefon : 352 - 231 78 19
Görmeden Dönmeyin
- Erciyes Dağı ve Kayak Merkezi
- Kayseri Kalesi ve Surları
- Şehrin her yerine dağılmış medrese ve külliyeler
Yemeden Dönmeyin
- Mantı
- Yağlama
- Su böreği
- Tandır böreği
- İçli köfte
- Katmer
- Pastırma ve sucuk

6 yorum:

aydın karaman dedi ki...

Sevgili Oburcan seni 6 aydır takip ediyorum ve yazılarının daha geliştiğini görüyorum.Bu yazı bence son zamanların en iyisi.Sende ciddi bir potansiyel var olduğunu düşünüyorum.Yakında Oburcn romanlarını piyasada görürsek şaşırmayalım.Çok tebrik ediyorum,böyle devam etmeni diliyorum

MMO dedi ki...

Kurunun suyuna ekmek banılmaz da ne yapılır sorarım sana. :)
Bir de yanında turşu olsaymış süper olurmuş. :)

ankaraguclufatih dedi ki...

merak ettiğim ve bilmediğim şu fatih bakkalı, meşhur kavurmacı, yaşar ustaya biran önce gitsen abi çok iyi olur, hergün bakıyorum acaba gittimi diye

Oburcan dedi ki...

Sevgili Fatih, Biraz merak iyidir, ama az kaldı , yazacağım günler yakın :)O yazıları okuduktan sonra bir daha bloga uğramazsan diye korkuyorum :)

ankaraguclufatih dedi ki...

yaklaşık 8-9 aydır takip ediyorum abi, gerçekten helal olsun, çok güzelde anlatıyorsun, senin bloguna hergün uğramazsam valla duramam, sık kullananlara hergün bakarım sık kullannalar arasında tabiki sende olduğun için hergün uğrarım abi.

Oburcan dedi ki...

:) Bak iste bu sözler çok motive ediyor, teşekkür ederim. İlk fırsatta oralara gideceğim , soz!!!

ShareThis

Related Posts with Thumbnails