24 Mart 2010 Çarşamba

AĞAÇALTI DÜRÜM - KAYSERİ

Sanayi bölgelerinde hep ilginç mekanlar olur ve buralar meraklıları için vazgeçilmez yerlerdir. Küçük ve salaş ortamlarda başka yerlerde bulamayacağınız tatlar keşfedersiniz. Vurgulamak için tekrar söylüyorum , meraklısına tabi.
Kayseri'nin Yeni Sanayi sitesinde de böyle mekanlardan biri mevcut. O bölgeye yakın yerlerde çalışanların çok iyi bildiği ve ilgi gösterdiği Ağaçaltı Kavurma olarak bilinen yer.
Çeşit yok , yani tek çeşit , ekmek arası et kavurma. Pişirme işlemi büyükçe bir sacın üstünde yapılıyor. Etler ince tabakalar halinde kesiliyor ve az yağla birlikte pişiyor. Gelen garson sipariş için tek soru sordu : acılı mı acısız mı? Kısa ve net ; tabi ki acılı. Abartmıyorum ağzımdan acılı lafının çıkışından 30 saniye sonra kağıt içinde (tabak kullanılmıyor :) ekmek arası kavurmamız gelmişti. Ben hiçbir yerde böylesine bir hız görmedim!! Çok aç olanlar için ideal mekan!! Acılıdan kasıt üstüne pul biber gezdirilmesi imiş. Ekmekten başlamak şart , ilginç bir dokusu var , klasik ekmek değil , gobitin ekmek halinde açılmış ve pişirilmiş hali diyebilirim ama çok taze ve lezzetli. Ekmeğin içi kavurmanın suyuna hafif batırılmış , et suyuyla ıslanmış ve tatlanmış , belli. İç malzemesi et , domates , biber , soğan ve maydanozdan oluşuyor. Eti az ama burası sanayi bölgesi , bu durum fiyata yansıyacaktır elbette. Tüm bu malzemeler bir araya gelince doğal olarak çok güzel bir lezzet çıkmış. Etin tadı nefis. Diğer malzemelerle birlikte çok uyumlu.
Üstüne tek çeşit tatlı var , kadayıf ama onda da opsiyon var , tahinli veya sade. Tahinli denince içim cız etti. Dostlar maalesef ki benim dünyada tek bir alerjim vardır , o da tahin alerjisi :( Ama sınırımı bilirim , az miktar dokunmaz , umarım. Tahinli olsun dedikten yaklaşık 15 saniye sonra tatlı masadaydı , bu bir rekor!! Dualar eşliğinde kadayıfın yarıya yakınını yedim. Pek bir lezzet kattığını söyleyemem. Kadayıf güzel ancak tahinli olmamış , sade tercih sebebi.
Dürüm , kadayıf ve ayran 8,5 TL. Size demiştim , burası sanayi , burada fiyatlar başka bir dünyadan. Gelecek sefere tatlı almadan 2 porsiyon yemeye şimdiden karar verdim ve çıktım. Sınırımı bildiğim anlaşıldı , alerjiden yana sorun yok , şimdi yol zamanı , hedef Ankara.
Ağaçaltı Dürüm Salonu
Yeni Sanayi
Gazali Caddesi No:50
Kayseri
Telefon : 352 - 331 29 93

Hiç yorum yok:

ShareThis

Related Posts with Thumbnails