14 Aralık 2009 Pazartesi

ÇUKURAĞA SOFRASI - ANKARA

Şimdi sıkı durun arkadaşlar.Böyle yerler her zaman bulunmaz.Çukurağa Sofrası'nın methini yakın bir arkadaşımdan duyardım. 2-3 defa önünden geçtim, her seferinde içerisinin kalabalıklığı gözümü korkuttu. Ama bu defa gözümü kararttım, çok aç olduğum bir gün öğlen möğlen dinlemedim,girdim içeri.
İçerisi biraz küçük,gerçi önündeki birkaç masanın yanına bu yılın modası dış mekan sobaları yerleştirilmiş.Bu da bize sigara yasağının hediyesi. Yine de sigara kullanmayan biri olarak yasaktan sonra iç mekanların daha yaşanır hale geldiğini itiraf etmeliyim. Tiryakiler kusura bakmasın!
Siparişimizi verdik,hemen akabinde ayranımız masaya geldi. Genelde açık ayran tercih etmem ama bol köpüklü görüntüsünün cazibesine kapıldım.
2 garson 1 tepsiyle geldiler,masa bir anda donandı.Közlenmiş soğanın görüntüsü çok cazipti ama gün ortasında soğan yemiyorum, malesef hazin hazin bakıştık, dokunmadım.
Turşu süperdi,çubuk turşusu sanırım.
Domates ezme her yerde böyle lezzetli olmuyor. Bu müthiş.
Salata zaten görüntüden kazanıyor,renkli otlar, üstte nar filan. Ayrıca taze nane yaprakları çok ayrı bir tat katmış.
Köz patlıcan salatasını anlatamayacağım. Böyle lezzetlisini uzun zamandır yememiştim.Bunu sakın kaçırmayın.
Fırtına devam ediyor.Bulgur da gayet lezzetliydi.
Bu tip yerlere ilk gidişimde genelde karışık kebap söylerim.Burada da geleneği bozmadım.Şunu söylemem lazım ki hepsi gerçekten çok başarılıydı.Ama içlerinden Adana kebap ve dana şiş daha bir güzeldi diyebilirim.Ayrıca tavuktan yapılan Adana'da değişik ve lezzetliydi. Ama gelecek sefer Adana ve dana şiş alacağım,bu kesin!!
Yüksek kolesterol seviyesinden muzdarip arkadaşım beyaz etten şaşmadı ve tavuk şişte ısrar etti.Benim yüzümdeki mutlu ifade bile kendisini yolundan döndüremedi.Tebrik ederim.
İlginçtir , burasını bana tavsiye eden arkadaşımın Çukurağa Sofrası hakkında söylediği ilk şey helvasının süper olduğuydu. Heyecan içinde helva bekledik ve sonunda beklediğimize fazlasıyla değdiğini anladık. Helva bizi tam anlamıyla mest etti.
İkram edilen çay eşliğinde gelen hesap keyfimizi daha da arttırdı. 2 kişi 32 TL. Çukurağa Sofrası Emek'te.Yeri kolay. Vakit geçirmeden hareket etmeli,Çukurağa'ya kapağı atmalı...
Çukurağa Sofrası

Bosna Hersek Caddesi No:22/C
Emek Ankara
Telefon : 312 - 223 09 63

5 yorum:

nuri ayma dedi ki...

bugün bu mekana gittim. gözlemlerim şöyle;
- sipariş verilmesini müteakip sofraya 5-6 çeşit meze geliyor. sofrayı tamamen dolduran bu görüntü gerçekten tatmin edici. salata da nar taneleri yerine nar ekşisi olsa daha iyi. mezelerin lezzeti ortalama üstü.
- adana kebap söyledik. kebap porsiyon olarak gayet dolgun. lezzeti de 10 üstünden 8.5
- ve en sondaki irmik helvası genel beğeniyi iyice perçinler bir müşteri memnuniyeti sağlıyor.
- fiyatlar uygun. fakat menüde içecek fiyatı yazmamışlar. sonra anlıyoruz içecekler biraz pahalı, 3TL. yani yemek fiyatlarını ucuz tutma adına içeceklere fiyat bindirmişler ki biraz eski usül esnaf kurnazlığı geldi bana. hiç gerek yok. direk o fiyatı yemeklere ekleyin derim. bir de içilmeyen suların fiyatlarını eklemeyin lütfen.
totalde gidilmeye layık bir yer.tavsiye olunur.

Unknown dedi ki...

İkram cenneti bir yer. Burda resmedilmemiş yemek ve ikramları sayayım.
1 kase ayran köpüğü kaymağı geliyor. Çatalla yiyorsunuz ve ağızda müthiş bir tat bırakıyor.
Nar ekşisi soğanda Kullanıldığından salatada nar kullanması çok ayrı bir lezzet katıyor.
Patlıcanı ezmesi kesinlikle ankarada en iyisi.
Yağda kızarmasına rağmen İçli köftesi çok hafif ve lezzetli. dış kabuğu çok ince. Malesef yemek çok doyurucu olduğundan içli köfte almayı kestim.
Ben en lezzetli yemekleri kuzu yaprak (yaprak şeklinde kesilmiş kuzu eti, zengin baharatla terbiyelenmiş şekilde mangalda pişiriliyor.) Çok yumuşak değil ama terbiyeli et yemenin tadına varıyorsunuz. 12tl. menekşe, tavuk adana diyebilirim ama çok lezzetli bir karışım. saman gibi olmasını beklersiniz ama pirzola yer gibi zevk veriyor. 9 tl. karışık, menüdeki kuru kebaplardan hepsi mevcut. bazen ciğer de koyuyorlar. ciğeri çok güzel. 15tl. Ankara'da bu fiyata hatta 20-25 e bile daha güzel karışık kebap yiyemezsiniz. Ancak ikramların ve aldıysanız içli köftenin yanında karışık kebap çok fazla kaçıyor.
ve herkesi en çok etkileyen yemekten sonraki irmik helvası, mis gibi süt kokuyor, hafif portakal kokusu ve tadı da var. ama o kıvamı tadı başka neyle tutturdular anlayamadık. Yediğim en güzel irmik helvası. Tavacı Receple yarışır. Helva sınırsız 2. hatta 3. kezde isteyebilirsiniz.
Siz sadece kebabı (9 - 15tl) içeceği (sanırım 3tl) ve suyu (1tl) aldıysanız içli köfteyi (3tl) yi ödüyorsunuz. kebap + su ile de gayet güzel bir yemek çıkar 10-13'e 25 liralık lezzeti yerseniz.

Oburcan dedi ki...

Aydın bey bu olmadı ama!!
Çok güzel anlatmışsınız,canım çekti,tekrar gitmek şart oldu :)

Adsız dedi ki...

Hem kebap hemde ikramlar olarak gercekten super bir yer serviste oyle yanlız 16 tl karısık kebabın yanında ayran ve cola bir de su icince kisi bası 24 tl odedik bugun, garson 1 tlde helva icin yazdık dedi neyse yinede degdi diyelim ...Demekki yerken degil ama icerken dikkatli olunmalı Derya

Oburcan dedi ki...

Bilgi icin tesekkurler Derya.Cukuraga sofrası hala son zamanların en iyilerinden.Tahtini sallayacak yer yok gibi!!

ShareThis

Related Posts with Thumbnails