10 Mart 2009 Salı

Oskar Lokantası - Samsun

Samsun'da yemek deyince bazılarının aklına doğal olarak hemen Oskar lokantası gelecektir. Kalitesi ve lezzeti ile Karadeniz sahilinde haklı bir üne kavuşan 60 yıllık Oskar lokantası , Osmanlı mutfağında rakipsizdir. Yemekler günlük olarak üretilir. Çok fazla çeşit olmadığından ve müşteri fazlalığından dolayı, ertesi güne yemek kalma gibi bir durum sözkonusu değil. Sabah 7'de kahvaltı ve çorba ile başlayan servis öğlen klasik tencere yemekleri ve zeytinyağlılar ile devam eder, akşam balık çeşitleri ile zenginleleşerek saat 24'te kapanır. Bugün öğle yemeğinde çorba olarak mercimek,ezogelin ve işkembe çorbaları vardı. Benim tercihim mercimekten yana oldu ve beni üzmedi. Kıvamlı,lezzetli ve sıcak bir mercimek çorbası içtim. Ana yemeklerden kuzu tandır,mantarlı et kavurma, kalem kebabı(patlıcanlı),kadınbudu köfte,tavuk sote,yaprak sarma ve biber dolma vardı. Ben ve arkadaşım şefin tabağı söyledik ve bu yemeklerden bir karışım yemeyi tercih ettik. Tatlı için kendimizi zorlamadık ancak gördüğüm kadarıyla sütlaç ve kabak tatlısı denemeye değerdi. Hijyene gösterdiği önemden dolayı mavi bayrak sahibi olan işletme , günlük değişen menüleri ile ilginizi beklemekte...