1 Mart 2011 Salı

KÖFTECİ İBRAHİM - ANKARA

Adapazarı'nın meşhur ıslama köftesini hep duyardık ama tadına bakmaya fırsatım olmamıştı. En azından Adapazarı'na herhangi bir sebeple gidip memleketinde tadamadım. Ama ıslama köfte Ankara'ya geldi. Çayyolu'nda açılan Köfteci İbrahim bir aile işletmesi. İbrahim Usta Adapazarı'nda bu tip işletmelerde çalışmış. Ardından "ben oldum" demiş olmalı ki Ankara'da işletmesinin başına geçmiş. Kendisine hayırlı olsun diyor ve incelemeye başlıyoruz.
Yeri kolay. Big Chefs'in arkasında dersem daha da kolay anlaşılacak. 3 katlı bir bina. Girişte mutfak ve ızgara var. Usta sürekli ızgaranın başında. Dekorasyonu sade , her yer tertemiz. Menüde sadece ıslama köfte var. Tek ürün servis eden işletmeleri seviyorum. Uzmanlaşmış işletmeler olarak görüyorum. Tabi ürün iyi olduğu sürece.
Siparişin ardından acı biber sosu geliyor. Acısı fazla değil. Kararında kullanıldığında köftenin tadına tat katacak.

Çok sevdiğimden değil ama adet yerini bulsun diye piyaz istedim. Tek amaç köfte gelene kadar oyalanmak. Yoksa fazla sevdiğim , değişik bulduğum bir lezzet değil.

Köfteyle birlikte gelen ekmekler ıslandığı için yumuşacık. Lezzeti ise harika. Nedir bu kadar lezzetli yapan diye sorduğumda cevap alamadım , bunun sır olduğunu söylediler ama kemik suyundan olduğunu biliyoruz. Reçetenin tamamını da istemem zaten.

Ve ıslama köfte tabağımızda. Oldukça minik 10 adet köfte. Köfteler çok baharatlı değil , soğan ve karabiber hissediliyor. Bana anne köftesi tadında geldi. Hani çocukluğumuzda annemizin yaptığı , yanında tavada kızarmış (fritöz değil!!!) patatesle birlikte afiyetle yediğimiz cins köftelerden. İyi pişmiş. Eti lezzetli. Ama en az köftenin başarısı kadar , hatta belki daha fazla ekmekten bahsetmek gerek. Tek sorun çok fazla ekmek yeniyor. Tabakta köftelerin altında gelen  ekmek yetmiyor , ekstra isteniyor. Bir köftesever olarak beğendim.

Yemek sonrası tatlı olarak fırın sütlaç istedim , başarılıydı. Lezzeti ve kıvamı tam.

Köfteci İbrahim'in ilk defa tattığım ıslama köftesini , biraz da beni eskilere götürdüğü için olsa gerek , beğendim. Lezzetten çarpılmadım ama sevdim bu köfteyi. Tekrar gelirmiyim? Evet. Ankara'da olmayan bir çeşidi getirdikleri için kendilerine teşekkür ederim. 1 porsiyon köfte 9 TL.

Köfteci İbrahim
Islama Köfte
İlko Konut Sitesi
2811. Cadde No:4
Çayyolu  Ankara
Telefon : 312 - 242 00 54

3 yorum:

Evren dedi ki...

Islama Köfte yıllardır Koru Sitesi / Mesa Plaza'nın içinde bulunuyor. Yani Ankara'ya çok daha önce gelmişti :) Orayı da tavsiye ederim köftesi lezzetlidir, gerçi okul bittikten sonra hiç yemedim (2002 :)). İbrahim Usta'yı da deneyeceğim, teşekkürler ;)

todor dedi ki...

adapazarında köfte yemiştim gayet te güzeldi ama şekilleri böyle değil, hamburger köftesi şeklinde ama burgerden daha küçük ve kalındı. adını hatırlamıyorum ama, belki o ıslama köfte değldi.

Oburcan dedi ki...

gördüğüm kadarıyla ıslama köfte değişik şekillerde olabiliyor.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails