2 Ekim 2010 Cumartesi

MUHARREM USTA - TRABZON

Yurtiçi veya yurtdışı farketmez , herhangi bir yere gittiğim zaman görmek istediğim mekanlar o bölgenin en turistik yerleri değil , ağırlıklı olarak orada yaşayanların yediği , içtiği , rağbet ettiği yerlerdir. Muharrem Usta'da böyle yerlerden biridir. Trabzon'un en işlek caddesi olan Maraş Caddesi'ne bakan bir sokakta olmasına rağmen internette hakkında fazla bilgi bulamazsınız. Ama günün her saati müşterisi vardır. Yine de siz siz olun , öğle saatlerinde gitmekten kaçının , kalabalık ve sıra sizi bekler.
Dönercilerin tamamında olduğu gibi sizi döner karşılar. Eh ne de olsa ürünü göstermek lazım. Bu manzara ve harikulade kokusu karşısında dönerden kurtulmak imkansız. Aklınızda başka bir yemek olsa bile "az" da olsa döneri denemenizi tavsiye ederim. 
Trabzon'da döner siparişi verirken , bu dediğim tüm dönercilerde geçerlidir , 1 porsiyon , 1,5 porsiyon gibi istenmez , 100 , 150  veya 200 denir. Bu rakamlar gram cinsinden miktarı ifade eder. 100 gram 1 porsiyona tekabül eder , az döner derseniz 50 gram gelir. Gerisi sizin tercihiniz.
Ben az pilav üstü 100 gram döner istedim. Dönerin tadı nefis. Eti çok lezzetli. Trabzon'daki diğer ünlü dönercilerin aksine Muharrem Usta kömür ateşi kullanmaz , buna rağmen lezzetten yana en ufak bir sıkıntısı yok. Diyeceksiniz ki kömür ateşi olsaydı , kabul , daha güzel olurdu!

Pilav üstü döner benim için yeterli. Tatlıyla devam etme niyetindeyim. Tatlı olarak baklava ve kadayıf var. Kadayıfı tercih ettim. Üstüne az miktarda serpiştirilmiş olan fıstık içeride 1 katman halinde dolu. Kadayıfı da çok beğendim.
Muharrem Usta'da ayrıca günlük olarak tencere yemekleri de mevcut. Kuru fasulye , tas kebabı , orman kebabı , patlıcan oturtma. Çevremdeki masalardan gördüğüm kadarıyla Trabzon halkı en az döner kadar , hatta belki daha fazla bu yemeklere rağbet ediyor. Bu da bana gelecek sefer için ilham verdi. Muharrem Usta'da bunlar da denenecek.
Muharrem Usta yılların deneyimiyle yaptığı yemekleriyle Trabzon'luların beğenisini kazanmış ve bizlere güzel lezzetler sunuyor. Arkadaşlarım beni yanıltmamış , kendilerine teşekkürlerimi sunuyorum.
Bu sitenin sıkı takipçilerinden Tolga'nın uyarısı üzerine artık tüm yazılarımda fiyat belirteceğim. Burası Trabzon , fiyatlar çoğunlukla ucuz. Döner ve yemekler 6-8 TL arasında değişiyor.

Muharrem Usta
Maraş Caddesi
Bahar Sokak No:18
Trabzon
Telefon : 462 - 322 13 49

Hiç yorum yok:

ShareThis

Related Posts with Thumbnails