20 Ekim 2010 Çarşamba

DEVREZ DÜRÜM EVİ - ANKARA

Devrez Ankara'da Küçükesat'ta ve 24 saat açık bir mekan. Adını ilk defa Deniz'in (http://yemeklazim.blogspot.com/2009/12/mercimek-corbas-devrez.html) yazısında gördüm. Mercimek çorbası ile meşhur olan bir yer ilginç olsa gerek diye düşünür dururdum. Bir gece vakti  Devrez'deyiz.
Masaya önce yeşlillik örtüsü geldi. Ardından yeşillik , soğan , domates. Açıkçası roka ve marul yaprakları çok iyi değil. Hele ki yazın Çeşme'de yediğim yeşilliklerden sonra bunları görmek acı oluyor. Öte yandan işletmeyi de anlıyorum. Her daim standart bir servis yapmak istiyorlar ama kötü malzeme de masada iyi durmuyor. Zor bir ikilem.
Ve meşhur Devrez mercimek çorbası masamda.  Yanında tahta kaşıkla bakır kapta servis etme fikri orijinal. Her kim düşündüyse bravo. Kokusu davetkar. Tereyağı kokusu harika. Çorba pişme aşamasında blender'dan geçirilmiş , belli. Kıvamlı ama pürüzsüz bir yapısı var. Kişiden kişiye değişir lakin çorbada benim tercihim hafif taneli olması. Keşke bu kadar ince olmasaydı. Diğer konu unla yapılan terbiye. Çorbada un fikrine bir türlü ısınamadım. Kıvam eyvallah ama illa ki tadını hissettiriyor.Bu çorbada da hafiften bir un tadı alıyorum. Oysa mis gibi mercimekten yapılıyor. İnternet araştırmalarımda Ekşisözlük'e 2008 Şubat ayında bırakılan bir yorumda çorbanın fiyatı 4 TL olduğunu gördüm. Şu anda 7 TL. Miktarı fazla  ama 7 TL sadece bu çorba için değil , herhangi bir çorba için yüksek fiyat!!
Devrez'in isminde yer alan Dürüm Evi'ni test etmek için yarım çöp şiş , yarım ciğer şiş ve yarım Adana istiyoruz. Çöp şiş harika. Et yumuşacık ve lezzetli. İyi de pişmiş. Söylenecek söz yok. Ciğerden et kadar keyif almadım ama kötü değil. Benim aklım ette kalmış.
Adana kebap vasatın üzerinde ama burada çöp şiş yenir , belli oldu.
Devrez'in 24 saat açık olması büyük avantaj. İlerleyen saatlerde gitgide doldu , hatta ayrılırken yer yoktu diyebilirim. Belli bir müşteri kitlesi edinmiş. Çöp şiş , ciğer şiş fiyatları 10-12 TL gibi ortalama seviyede.

Devrez Dürüm Evi
Esat Caddesi No:143
Küçükesat  Ankara
Telefon : 312 - 436 49 10

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Mercimek çorbasındaki un olayını çok güzel yakalamışsın Oburcan.
Benimde dikkatimi çekmişti ve bu nasıl mercimek çorbası demiştim içimden ve bende hiç beğenmemiştim. Tebrikler, hiç detay kaçırmıyorsun gerçekten.
Blog olarak çok güzel iş çıkartıyorsun. Gayretlerinin ve ağzının tadının her daim olmasını temenni ederim. Sevgiler, Müptela.

todor dedi ki...

Esatın sonunda, ışıkların olduğu kavşağın sol tarafındaki yermi acaba?
Gece falan geçerken açık görüp merak ediyordum acaba orası mı?
Ciğer ve çöp şiş diyince Emekteki Ciğer 52 den iyimi?

Oburcan dedi ki...

Teşekkürler Müptela. Elimden geldi,dilim döndüğünce anlatıyorum.

Oburcan dedi ki...

Todor aynen orası. Emek Ciğer 52'den iyi değil.Benim tercihim Emek olur.
Bu arada Devrez'e gitmeden Tunalı ve Yıldız'da senin bahsettiğin kokoreççilere gitmiştim.Yağmurdan mıdır bilmem,saat 10 civarında yoklardı.Nedendir acaba?

Kaan dedi ki...

hocam bu be hız bu ne üretkenlik tebrikler. Bu arada Ankara'da çok eski olmama rağmen, devrez'in daha doğrusu burada daha önce bulunan dürüm evi'nin meşhur yemeğiydi bu çorba. Hatırladığım kadarıyla o zamanlar içinde un yoktu ve dürüm adanası muhteşemdi. Beni de bu yeni devrez'in salata olayı çok irite etti. Ya yapma ya düzgün yap di mi?

Oburcan dedi ki...

Sağolasın hocam.Bu aralar gaza bastım :) Devamı geliyor

todor dedi ki...

Emek 8 deki Ciğer 52 efsanedir benim gözümde, Devrez de çuvalladığına göre oraya devam.
Pazartesi gecesi saat 12.30 civarında Tunalı'nın baş tarafında yani Blu mağazasının önündeki kokoreçci Murat duruyordu, gördüm. Kırmızı Şahin yerine ya beyaz Şahin yapmış ya da Anadol kamyonet çünkü ikisi yanyana duruyordu. Ama ıskalamak büyük kayıp değil, ilk fırsatta Eskişehir yolundaki Hacı ın kokoreçini deneyecem.

Oburcan dedi ki...

Eskisehir yolu hergun kullandigim yol. Nerede acilmis acaba?

todor dedi ki...

Petrol Ofisi'nin içinde açmış, ilk açıldığı zamanlarda giden arkadaşlarım İtfaiye Meydanı'ndaki kadar başarılı değil diyorlardı ama son durum hakkında bir malumat yok.

Adsız dedi ki...

Çorbasına bayıldığım yer. Hakkını yememek lazım bence.. çöp şişleri bir numara. tavsiyemdir yolunuz düşerse uğrayın derim..

ShareThis

Related Posts with Thumbnails