4 Şubat 2010 Perşembe

KİMYON KÖFTE & PİYAZ

Yemek ayrımı yapmaksızın hepsini çok sevsem de köftenin ayrı bir yeri vardır. Lezzetli bir köfte benim için birçok yemekten önce gelir. Adından da anlaşılacağı gibi Kimyon esas olarak köfteci. Bu blog'un sıkı takipçilerinden olan Burak'ın öve öve bitiremediği bir yer. Bu kadar ısrarlı tavsiyeye kayıtsız kalınamazdı , biz de kalmadık zaten ve Kimyon'a öğlen vakti gittik. Küçük ve şirin bir mekan. İnsanda ev hissi uyandırıyor. Buranın bir aile işletmesi olmasının da etkisi var sanıyorum. Set menülerden 2 tanesini seçtik ve az sonra piyazımız geldi.

Piyazın en önemli yenme sebebi son derece sağlıklı olması diye düşünüyorum. Fasulye bol vitamin ve lif içeriyor , üstünde domates , maydanoz ve soğan. En üstte zeytinyağı. Sağlıklı olduğu kadar büyük bir lezzet bulamıyorum piyazda ama yapacak birşey yok. Bu piyaz da kaliteli malzeme ile yapılmış ve çok sağlıklı!!! İlk köftemiz spesiyal köfte. Bilinen köfte formatının biraz dışında. Ama görüntü harika , malzeme bol hepsi hepsi güzel görünüyor. Turşu Çubuk turşusu , belli. Karamelize soğan çok lezzetlidir ancak nedense bizde pek kullanılmaz. Bu tabakta sunulan soğan hem tat açısından zengin , hem de görüntüsü itibarıyla çok hoş. Minik tabaktaki domates ezmeye bayıldım.Son zamanlarda yediklerimin en iyisi diyebilirim. Tabi bunda işletmenin isminde bulunan kimyon etkisinden bahsetmeden geçemeyeceğim. Pilav da ortalanın üstünde. Gelelim köfteye. Köfteyi de çok beğendim. Bol maydanozlu ve kırmızı biberli. Tadı çok zengin. Kesinlikle denemeye değer.
Diğer köfte ızgara köfte. Bu köftede yumuşacık ve çok lezzetli. Çok iyi pişmiş ve suyunu da kaybetmemiş,ustanın ellerine sağlık.
Bu güzel köftelerden sonra tatlı olarak dondurmalı irmik. Çok tatlı olduğundan mıdır anlayamadım ama bana az geldi :) İçindeki dondurmasıda en az irmik kadar lezzetliydi.
Bu güzel köftelerin ve tatlının üstüne çay ikramı ile turumuzu tamamladık. Menüler şöyle ; 1 porsiyon köfte , piyaz veya tatlı ve içecek 12 TL. Yani içecek bedavaya geliyor. Köfte çeşitleri olarak ızgara köfte , kaşarlı köfte , sucuk köfte ve spesiyal köfte var. Hepsi 9 TL. Piyaz ve tatlı 3 TL. Biz 2 kişi , 2 menüye 24 TL ödedik. Ayrıca menüde yer almayan hamsi tava ve hamsi buğulama olduğunu yemek esnasında gördüm , ki hamsi buğulamanın çok cazip göründüğünü söyleyebilirim. Ancak bir daha ki gelişimde balık yermiyim yoksa bu güzel köfte çeşitlerinden devam mı ederim bilmiyorum. Bunu da gelince düşünürüz.


Kimyon Köfte & Piyaz
Çetin Emeç Bulvarı
6. Cadde No:75/B
A.Öveçler Ankara
Telefon : 312 - 473 76 27-29

5 yorum:

Deniz dedi ki...

Burayı bir arkadaşım açmıştı yaklaşık 1.5 yıl önce ama halen gidemedim, özellikle spesyal köfte güzel görünüyor. Hamsi buğulamayı ben de merak ettim, açıkcası hiç hamsi buğulama yemedim şimdiye kadar.

evcimen dedi ki...

benim tercih ettigim yerlerden biri daha...karışık köfte tabagi soylenip, hepsinin tadina bakilabilir. lezzetler cok iyi. ayrica dondurmali irmik tatlısı muhtesem. ayni zamanda mekanin sadece gunduz acik oldugunu ve ev yemeklerinin gunden gune degiserek ciktigini eklemeliyiz.

Oburcan dedi ki...

Ben de sevinmiştim bir yer keşfettim diye , meğer biliniyormuş!! Ama kesinlikle denemeye değer.

mehmet dedi ki...

kofteleri güzele benziyor oburcan beye güvenip bu pazar gitcem bakalım:)

Oburcan dedi ki...

Umarım beğenirsiniz :) Ama bence gitmeden önce arayın,Pazar günü kapalı olabilir!

ShareThis

Related Posts with Thumbnails