14 Nisan 2010 Çarşamba

KİŞNİŞ - ANKARA

Uzun zamandır Kişniş'in önünden geçer dururum ve çıkan kalabalık grupları görürüm. Bunun üzerine bir arkadaşımdan övgü dolu sözler işitince gidip denemek şart oldu. Bugün kimim kimsem yok , yalnızım ve Kişniş'teyim. Kişniş kendisini Mardin mutfağında konumlandırmış. Ustalar Mardin'liymiş. Küçük ve tertemiz bir mekan. Girişteki selamlama ve ilgi içten olduğunu belli ediyor,çok hoş.
Siparişin ardından masaya 2 tabak geldi. İlki yoğurtlu ve kabaklı bir meze. Lezzeti çok kuvvetli değil ama hafif bir başlangıç diyelim.
Salata vasat.
Kişniş'e giriş olarak Kişniş tabağı istedim. Bu tabakta kuru patlıcan ve biber dolmaları ile kaynatılmış ve kızartılmış içli köfteler var. Dolmalar acı olmakla birlikte çok lezzetli. Rahatlıkla sadece dolmadan oluşan bir yemek yenebilir. İçli köftelerde ise tezat bir durum söz konusu ; kaynatılmış içli köfteyi sevmeyen ben , Kişniş'te daha çok sevdim , içi harika. Kızartmanın dış tabakası oldukça sertti ve iç malzemesi yeterli olmasına rağmen o kuvvetli tadı verememişti.
Ana yemek olarak bir sıkı bir güveçsever olarak Mardin güvecinde karar kıldım ve kararımın ne kadar isabetli olduğunu tabak masaya geldiği anda anladım. Domates , patlıcan, biber , sarımsak ve etle yapılan Mardin güveci enfes. Yine hafif acılı ama tüm lezzetler harika bir şekilde harmanlanmış.
Tatlı için kendimi zorlayarak yarım porsiyonluk boş yer buldum ve cevizli burma tatlısı aldım. Bu tatlı da başarılı.
Kişniş hakkında anlatılan tüm olumlu yorumlara katıldığımı söylemek isterim. Yemek seçeneklerine gelirsek Mardin mutfağı olmasının etkisiyle kebap ağırlıklı!!! Domatesli kebap , Ali Nazik , Veli Nazik , perdeli pilav(ki bunu mutlaka deneyeceğim) , tandır diğer seçenekler. Fiyatlar 10-15 TL arasında. Çalışanlar için en önemli nokta tüm ticket türevlerinin geçerli olması. Ayrıca Kişniş'te alkollü içecekler ve meze çeşitlerinin de mevcut olduğunun altını çizmek lazım.
Kişniş

Tunus Cad.Bestekar Sok.
No:74/1 Kavaklıdere Ankara
Telefon : 312 - 466 39 09

Hiç yorum yok:

ShareThis

Related Posts with Thumbnails