21 Nisan 2010 Çarşamba

GALANİMA - TRABZON

Sitenin sağ üst tarafında yer alan "Oburcan yakında burada" bölümünde uzunca zamandır yer alan Galanima'ya sonunda yolumuz düşürdük. Günübirlik Trabzon ziyaretimin ucuna ekleyiverdim.

Galanima Trabzon'un Akçaabat çıkışında , Söğütlü beldesinde ve denize sıfır konumda bulunuyor. Güneşli ve sıcak bir Nisan akşamüstü için gayet yerinde bir tercih diye düşünüyorum. Galanima içkili bir restoran. Böyle bir havada , deniz kıyısında , balığın memleketinde doğal olarak rakı içilecek ve mezeler de buna göre seçilecek.

Beyaz peynir , rakı sofrasının baştacıdır ve onsuz olmaz.

Mantar benim tercihim değildi ancak lezzeti ve hafif pişimi ile başarılıydı. Turşu bu yörede yine olmazsa olmazlardan.Çubuk turşusuna yakın diyebilirim. Soslu patlıcan kızartma da çok lezzetli. Masanın en güzel tabaklarından bir tanesi yoğurtlu pazı. Pazı harikaydı. Bu şekilde meze olarak hiç yememiştim. Bundan sonra da vazgeçemem!! Kaygana yöresel bir lezzet. Trabzon'da kayganasız bir masa düşünülemez. Yeşil salatamız bol otlu ve otlar taptaze. Gelelim balıklara , dedim ya balığın vatanındayız. Karadeniz mezgit her daim yenir , yenmelidir , yenecektir. Mısır ununa bulanarak kızartılmış mezgit harikaydı. Yumurtaları da ayrı güzel. Mezgitin yanında barbun da iyi gider. Barbun çok taze ve çok iyi pişmişti. Balık pişirme ustalığı konusunda Trabzon'u kimsenin geçeceğini sanmıyorum. Ve günün sonunda kalkan. Kalkanı özellikle en sona bıraktım çünkü tüm balıkların en lezzetlisiydi. Düğmelerine dikkat edin yeter!! Meyve ikramı ile bu güzel yemeği bitirdik. Ama daha bitmedi. Yemeğimize son noktayı Türk kahvesi ve nane likörü ile koyuyoruz. Manzaramız bu!!Bu yemek ve bu ortam hakkında daha fazla söze gerek yok sanırım. Hesabı ben ödemediğim için fiyatlar hakkında bir fikrim yok.

Trabzon'da iseniz veya yolunuz düşerse Galanima'da bir akşam geçirmeniz şarttır dostlar , tercihen açıkhavada.

Galanima

Adnan Kahveci Bulvarı 2 No'lu Sokak No: 2

Söğütlü Trabzon

Telefon : 462 - 248 71 27

www.galanima.com.tr

6 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

Hepsi harika şeyler,bizimle paylaştığınız için teşekkürlerr.Sevgilerrrr....

acemi aşçı dedi ki...

Bir saattir blogunuzda dolaşıyorum. Doğma büyüme bir Ankara'lı olarak her hafta sonu "off bu şehirde doğru dürüst yemek yiyecek bir yer kalmadı" sıkıntımı sayenizde aşacağım galiba.
Gidecek yer vardır da, illa bir gidenin tavsiyesidir ya esas olan... işte bu noktada ilaç gibi geldiniz:)
selamlar,

Oburcan dedi ki...

Ne guzel ifade etmissiniz, esas olan bir tavsiyedir. Buna 1 ilave de kendimce yapayim; ve guzelliklerin paylasilmasidir. Lutfen siz de bildiginiz guzel yerleri paylasin ki bu ortami genisletebilelim.
Sevgiler
Oburcan

ipek dedi ki...

4 yıldır sadece tariflerimi paylaşıyorum sevgili oburcan, açıkcası çok fazla "kefil" olabileceğim güzllikte yer bulamamıştım. Bu aralar yavaştan o işlere de bulaşmaya başladım:)
sevgiler

Oburcan dedi ki...

Guzel, artik benim de tarif alabilecegim bir yer oldu yani :)

Adsız dedi ki...

Balık pişirme ustalığı konusunda, Amasra'da Canlı Balık'ı deneyiniz derim.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails