2 Nisan 2010 Cuma

ADANA SOFRASI - ANKARA

Ankara'da iyi kebap yerken rakı içmek isteyenler , hatta haftasonları maç seyretmekte isterlerse , gidecekleri ilk adres kuşkusuz Adana Sofrası'dır. Yıldız'da Turan Güneş Bulvarı'nın başında , sağdaki ilk sokakta kendi binasında hizmet vermektedir. Alt katta masalar ve ocakbaşı , üst katta ise maç günleri tıklım tıklım dolan salon bulunmaktadır. Üst katın yerleşimi o kadar iyi yapılmıştır ki , salonun neresinde oturursanız oturun , mutlaka bir televizyonu yakından görebilirsiniz. Ayrıca tam ortada projeksiyondan seyretme imkanı da bulunur.
Bu akşam Beşiktaş Ankara'da ancak son anda gitmekten vazgeçtim. Onun yerine Adana Sofrası'ndan destek olacağım. Olası bir kötü skorda kendimi teselli etme imkanım olacak!!
Masalar beyaz örtülerle kaplı , temiz ve çok rahat. Yeterli büyüklükteki bir televizyon az ötemde ve tam karşıdan görüyorum. Siparişimizi veriyoruz , meze tepsisi geldi , seçimlerimizi yaptık. Hemen masaya yeşillikler geldi. Maydanoz , tere ve taze nane. Maydanoz ve taze nane lezzetli olduğu kadar yeme sonrası nahoş kokuları maskelemek için de birebir. Fakat özellikle vurgulamak istediğim tere olacak. Çok taze , ama gerçekten çok taze...


Gavurdağı salata istedik. Gayet başarılı. Domatesi , cevizi ve nar ekşisi , hepsi tam karar.
İçli köfte ve Ezine peyniri sırada. İçli köfte , sevmediğim çeşit olan , haşlama. Lakin lezzeti , çoğu kızartma içli köftenin üstünde. İçi enfes. Ezine peyniri gayet kaliteli. Rakı onsuz , o rakısız düşünülemez.
Acılı domates ezme , renginden de anlaşılacağı gibi harika. Bu kadar lezzetli domatesi her zaman bulmak sorun olabilir mi acaba?
Meze tepsisinde gelen patlıcan salatası ve kızartmasını pek gözümüz tutmadığı için patlıcan söğürme istedik. Gecenin yıldızı diyebilirim. Domates , kırmızı ve yeşil biber destekli köz patlıcan hafif sirke ve sarımsak katkısıyla ancak bu kadar harika olabilir. Porsiyon olarak oldukça fazla olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Ama bu tabak her masada biter!!
Fındık lahmacun'un hamuru incecik ve çıtır çıtır. İçi de gayet lezzetli. İsteyene normal boy lahmacun da var ancak bu kadar çeşit arasında tadımlık olarak iyi bir alternatif.
Bir süre sonra çiğ köfteler masalarda dolaşmaya başladı. Çok severim. Son yıllarda her caddede 2-3 tane açılan çiğ köftecilere bir türlü alışamadım , sevemedim. O işletmeler yapısı gereği orijinal tarifin dışına çıkmak zorundalar. Bu ise lezzetten uzaklaşmalarına neden oluyor. Ama bu gerçek çiğ köfte. Bunu mutlaka deneyin.
Ana yemek olarak 1 porsiyon Adana kebap ve yarım porsiyon çöp şiş istedik. Her ikisi de muhteşem. Eski yazılarımı hatırlayanlar yağla pek aramın olmadığını bilirler. Hatta bu konuda pek çok eleştiri mail'i de almıştım. Ama bu Adana kebap ideal yağ oranında diyebilirim. Adana'da pek çok defa kebap yeme fırsatına sahip olmuş biri olarak söylüyorum ki Ankara halkı o kadar yağlı kebap yiyemez. Bu gerçeği bilen ustalar burada yağ oranını biraz düşük tutmuşlar ve bana göre ideal lezzete ulaşmışlar. Çöp şiş ise yumuşacık ve mangalda piştiğini tadıyla belli ediyor.
Yemeğin sonunda tatlı olarak Antakya künefesi istedik. Benim tahminim gecenin en başarılı tabağı olacağı yönündeydi ancak künefe en zayıf halka çıktı. Peyniri az ve tadı belli belirsiz. Tereyağını da beğenmedim. Hayatımda yediğim en iyi künefeyi Mersin'de yediğimi de bu vesile ile belirtmem lazım. Hatta bu künefelerden bir tanesini blog'da yazdım. Çok ama çok iyi bir künefe nasıl olur diye merak edenler bakabilirler.
Çay ikramı ve maç bitti. Sonuç 0-0 ve yine hüsran. Zaten kendimi bildim bileli Ankara'da Beşiktaş maçlarına giderim. Daha staddan gönül rahatlığıyla çıktığımız bir maç hatırlamam. Neyse ki skoru kafaya takmayacak kadar keyifliyim. Hesaba gelince ; tüm bu yenenler , 2 duble ve 1 tek rakı eşliğinde 96 TL. 2 kişi , bu ortam ve lezzet için makul bir ücret. Mezeler 5-6 TL , Adana kebap 11 TL , duble rakı 8,5 TL.
Maç , kebap , rakı....Adana Sofrası
Adana Sofrası
91. Sokak No:6
Yıldız Ankara
Telefon : 312 - 442 29 00
Necatibey Caddesi No:28
Sıhhiye Ankara
Telefon : 312 - 230 02 72

12 yorum:

ankaraguclufatih dedi ki...

eğer doğma büyüme ankaralıysan, yada uzun süredir ankarada yaşıyorsan bu sağ tarafta yazan çengel hana, bu zamana kadar ziyarette bulunmadıysan, gerçekten senin gibi sürekli gezen vede kültürlü olduğunu tahmin ettiğim kişiye yakıştıramıyorum.

Oburcan dedi ki...

Çengelhan'a daha önce birçok defa gittim ve çok sevdiğim bir yer olduğu için ekledim,merak etme :)

evcimen dedi ki...

haftasonu icin iki yer arasinda kaldim...ikisine de gidip tanitan biri olarak sana; ortam, fiyatlar, lezzet, performans vs. dusunuldugunde etrak mi adana sofrasi mi diye sorsam? saygilar...

Oburcan dedi ki...

Sevgili Evcimen ,
haftasonu ortam,fiyat,lezzet kriterlerine göre tercihim Adana Sofrası olur. Eğer maç seyredecekseniz üst kat,seyretmeyecekseniz alt kat,hatta ocakbaşı kısmını deneyebilirsiniz,çok güzel bir deneyim olur.Afiyet olsun...

evcimen dedi ki...

tesekkurler...oyleyse, haftasonu adana sofrasina gidip, deneyimleri paylasalim...saygilar

Oburcan dedi ki...

Görüşlerinizi bekliyorum,lütfen paylaşın bizimle.Afiyet olsun...

zOiplaNet dedi ki...

İlk açıldığı zamanlarda gitmiştik buraya. O zaman içki servisi yoktu. Başlamış demek. Adana Kebabın yağı konusunda size katılıyorum. İnsanı şişiren, rahatsızlık veren bir durum söz konusu. Doğukent Caddesindeki Adana Ocakbaşı'na gidiyoruz sürekli. Kebabını değil ama oranın da çöp şişini ve baklava kebabını denemelisiniz.

Adsız dedi ki...

Kebap yağlı bir yiyecek; içinde 2'ye 1 oranında kuyruk olur Adana'nın. Ama etin kendisi yağlı olmamalıdır; lezzeti veren zırhta çekilmiş kuyruk yağıdır.
Yağsız kebap, şiş köftedir bir nevi.

BEŞİKT-AŞK dedi ki...

Oburcan bey ; Adana sofrasının tam karşı sokağında kalan Etrak restaurantı denemelisiniz...Eşsiz mezeler ve kebaplar..Her hafta bjk maçlarında ordayım :)=

Oburcan dedi ki...

Sevgili Beşikt-aşk,
öncelikle ismine bayıldım,ben de Beşiktaşlıyım :)
Etrak yazısı mevcut , linki aşağıdadır.Mekan önerileri varsa memnun olurum.
Sevgiler

http://www.oburcan.com/2009/12/etrak-ankara.html

evcimen dedi ki...

Merhabalar,
Bugun 3 arkadas adana sofrasi necatibeydeydik. Ben mekani cok sevdim, oncelikle sicak bir ortam. Yediklerimiz: 1er koyun peyniri, içli köfte,
ortaya cig kofte, patlican sogurme, cacik, gavurdagi salatasi, ezme,
4 porsiyon adana,
meyve ve 50cl raki...hesap: 130 TL...lezzetler harikaydi, gercekten fazlasiyla verilen parayi hakeden bir mekan, Saygilar...

Oburcan dedi ki...

Evcimen afiyet olsun. Güncel bilgi için teşekkürler.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails