11 Haziran 2009 Perşembe

NİHAT USTA - TRABZON

Trabzon'un lezzet dünyamıza kattığı müstesna tatlardan birisi de Akçaabat köftedir. Akçaabat artık Trabzon'la birleşmiş olan şirin bir ilçemizdir. Hafif sarımsaklı köftesi ile meşhur olup , bu türün en iyisini yiyebileceğiniz yerlerin başında Nihat Usta gelir. 1974'ten beri Akçaabat'ta köfte yapan Nihat Usta artık yeni trendlere ayak uydurmuş , Trabzon Forum Alışveriş merkezinde şubesini açmıştır. Burası da Akçaabat'ta bulunan merkez gibi denizin hemen kıyısında , harika manzarasıyla sizi büyüleyecektir.
Menüde neler var diye bakacak olursak , Akçaabat köfte , günlük balık çeşitleri , pirzola ve diğer ızgaralar , piyaz , salata ve tatlı. Bu bölgede üstü bol fındıklı fırın sütlaç çok revaçta olmakla beraber laz böreği de olmazsa olmazlar arasındadır.
Nihat Usta'nın Forum'daki şubesindeyiz , akşam yemeği için 3 kişi gittik. Dekorasyonu gayet modern ve şık , tüm malzemeler tertemiz. Hava güzel olduğu için dışarıda oturduk. Deniz kokusunu alıyoruz. Tek sorun hemen yanıbaşında bulunan havaalanına inen ve kalkan uçaklar ama o da çok sık değil , fazla rahatsız etmiyor bizi.
Buradaki serüvenimize turşu ile başladık. Aslında başlamadık , önce turşu geldi ama onu kenara ayırdık , köfteyle yiyeceğiz.

Yemeğimiz gelene kadar oyalamak için domates ezme geldi. Hafif baharatlı ve çok lezzetli. Başlangıç için ideal.

Yine buraların vazgeçilmezi , piyaz. Ama salata mı piyaz mı biraz karışabilir. İnce kıyılmış marul yapraklarının arasında az fasulye taneleri. Siz nasıl kabul ederseniz öyle olsun. Ama lezzeti iyidir , yememezlik etmeyin.

Nihayet yemeğimiz geldi , doğal olarak köfte yiyoruz. Resimde gördüğünüz tabak 3 kişilik olup , daha önce yediklerimizle birlikte iştahlı ve aç olan 3 adamı yeterince doyurmuştur. Akçaabat köftenin özelliği içinde sarımsak harici baharat olmaması. Ve tabi etin kalitesi. Sarımsaklı ve hafif sulu köfte kömür ateşinde pişince ortaya tadına doyulmaz bir sonuç çıkıyor. Yanında kızarmış ekmek ve ızgara biberle beraber ziyafete dönüşüyor.

Son düzlükte tatlı aşamasına geldik. Daha önce de dediğim gibi , her ne kadar buraların fırın sütlacı çok meşhur ise de bu akşam için benim tercihim laz böreği. Böyle bir lezzet neden diğer yöresel yemekler gibi tüm ülkeye yayılmaz anlamam. Laz böreği temelde baklavaya benzemekle birlikte , içinde muhallebi vardır. Evet yanlış okumadınız , bildiğiniz muhallebi.Üstüne de şerbet dökülünce , gerisini siz düşünün artık.

Böyle bir yemeğin üstüne çay içmek kaçınılmaz oldu. Çayımızın ardından hesaba geldik. Tüm yazılanlar , 3 kişilik et , 2 laz böreği , toplamda 45 TL. Bu lezzet , bu manzara , bu ortam için bence az bile sayılır. Ellerine sağlık Nihat Usta , yine görüşeceğiz...