8 Mayıs 2009 Cuma

KAŞIK-LA - KAYSERİ

Burası Kayseri dostlar , yani mantının anavatanındaydım bugün. Öğle yemeğinde az sonra şahit olacağınız görüntüler eşliğinde bir ziyafet çektim kendime , ama ne ziyafet. Akşamüstü yola çıktım ve Ankara'ya döndüm. Eve ulaşır ulaşmaz keyifle açtım bilgisayarımı , başladım yazmaya. Bu yemekleri yemesi ayrı keyif , anlatması ayrı . Tabi anlatma kısmını tok karnına yapmanız gerek :)

Kayseri'ye en bilindik yerden başlamak istedim. Zaman içinde daha az bilinen ve henüz keşfedilmemiş lezzet mekanlarını da yazacağım ama başlangıcı sıkı yapalım.

Kayseri'ye geldiyseniz doğal olarak mantının peşine düşeceksiniz , bu şart. İnternette kısa bir araştırma yapan herkesin karşısına çıkacak ilk mekan Kaşık-la'dır. Burası 2002 yılında faaliyete geçmekle beraber zaman içinde hızlı ilerlemiş , hatta son zamanlarda işi İstanbul ve İzmir'de franchise verecek kadar büyütmüştür. İşin aslı İstinye Park Kaşık-la'da da mantı yedim ama havasından mıdır suyundan mıdır bilinmez , Kayseri'deki lezzeti bulamadım.

Kayseri'de mantıyı biraz değişik yapıyorlar. Buranın mantısının domates sosu suyuna karıştırılıyor. Aslında prensip olarak çok hoşuma gitmese de sonuçta lezzete bakarım ve burada sonuç olumlu. Kaşık-la'da mantı en geleneksel şekilde ama tamamen hijyen kurallarına uygun olarak üretiliyor. Kendi tesisinde özel koşullarda bu mantıları büken bayanların emeklerine sağlık , onlara haklarını teslim etmeden geçemeyeceğim. Domates soslu mantının yanında yoğurt ve ayrı olarakta sarımsaklı sos geliyor. İsteyen sarımsağı gönlünce kullanabilir , aman dikkat!! Üzerine nane ve pul biberle yakılmış tereyağı gezdirilince tadına doyum olacak gibi değil. Hani klasik laf vardır ya , mantıda standart 1 kaşığa 40 adet gelecek diye , bunları saymadım ama rakam yakın sanırım , her bir parça itinayla bükülmüş. Bu arada unutmadan ekleyeyim , resimde gördüğünüz mantı yarım porsiyon. Porsiyon fiyatı ise 8 TL. Bu lezzete bu para az bile...Tekrar ellerine sağlık.


Mantının ardından buranın özel yemeklerinden Kaşık-la tabağı aldım. Tabakta yaprak sarma , içli köfte , börek ve yağlama var. Hangi birinden başlasam bilemiyorum. En iyisi alfabetik sıra yapalım , kimse gücenmesin :) Börek... içi peynirli ve maydanozlu , yumuşacık , katmanları incecik. İçli köfte... yurdun her yerinde herkes içli köfte yapar ama inanın böylesini zor yapar. Dış bulgur katmanı ince. İçinde kıymanın baharatı enfes , ufak ceviz parçaları da cabası. Yağlama... Kayseri'nin yerel lezzetlerinden. Kat kat ince hamurlar arasında soslu kıyma. Üzerine hafiften yoğurt gezdirilip yavaş yavaş yenmeli. Yaprak sarma... içi kıymalı ve ilginç bir baharatı var. Domates sosuyla birlikte lezzeti patlıyor. Bu tabakta değişik lezzetleri azar azar tattıysak ta , her bir lezzet ayrı ayrı alınıyor genelde. Ben Kayseri'de yaşasam hergün birini yerdim. Ama bu sefer biraz acelem var , o kadar bekleyemeyeceğim. Kaşık-la tabağı 12 TL.

Kaşık-la'nın değişik başlıklar altında çok geniş bir menüsü var. Yöresel yemeklerden pastırmalı kurufasulye , sucukiçi , kiremitte sucuk ve daha bir çok yemek mevcut. Izgaralarda et ve tavuk çeşitleri var. Tatlılar ise yöresel ve uluslararası lezzetler birlikte ama ben size Nevzine'nin biraz değişmiş hali olan Necmiye Hanım tatlısını önereceğim.
Son söz ; İstanbul ve İzmir'deyseniz eğer , Kaşık-la'nın şubeleri size gerçek mantıyı tattıracaktır. Ama yolunuz Kayseri'ye düşerse , nasıl desem , mantının hası burada sizi bekler.


Toyota kaşık-la Mantı Restaurant
Adres : Anbar Mh. Zafer Caddesi No: 4 Kayseri
Telefon : 352 - 326 30 75
kaşık-la Cafe & Restaurant
Adres : Alparslan Mah. Bahar Caddesi No:49 Kayseri
Telefon : 352 - 223 99 66

Cevahir Alışveriş Merkezi kaşık-la Restaurant
Adres : Büyükdere Cd. Cevahir Alışveriş Merkezi Kat :3 Şişli - İstanbul
Telefon : 212 - 3800333

Çiğli Kipa Alışveriş Merkezi kaşık-la Fast-Food Restaurant
Adres :Aşağı İstasyon mah. kat 2 Dükkan no :222Küçük Çiğli - İZMİR
Telefon : 232 - 376 9090

Balçova Kipa Alışveriş Merkezi kaşık-la Fast-Food Restaurant
Adres : Balçova Kipa A.V.M Kat:1 No:112 Balçova - İZMİR
Telefon : 232 - 278 97 88

İstinye Park Alışveriş Merkezi kaşık-la Fast-Food Restaurant
Adres : İstinye park A.V.M. Pınar Mah.no:261 İstinye/istanbul
Telefon : 212 - 345 60 50

Hiç yorum yok:

ShareThis

Related Posts with Thumbnails