17 Mayıs 2009 Pazar

ANTAKYA SOFRASI - ANKARA

Gidip te yazmak istediğim ama malesef henüz yolumun düşmediği yerler listesinin en başında Antakya vardır dostlar. Antakya diyince hemen bazılarının karnında hafif kıpırdanmalar olacağından eminim.Güzel yurdumuzun her köşesinde ayrı lezzetler ayrı hazineler olsa da Antakya hakikaten bir başkadır. En son 2008'in 19 Mayıs'ını fırsat bilerek kısa ama etkili :) bir Antakya seyahati yapmıştım , hala tadı damağımdadır. Gitmeyi düşünenlere tavsiye , Antakya'nın 5-6 km dışında Harbiye'de (mesela Kule restoranda) yemek yemeden dönmek olmaz , sonra Antakya'ya gittim falan demeyin hiç kimseye , benden söylemesi!!!
Madem biz Antakya'ya gidemedik , Ankara'da yeni açılan Antakya Sofrası onu bize getirmiş mi acaba diyerek yola çıktık ve Bilkent köpsünü geçer geçmez sağdan girerek Barış Sitesi'nin bitişiğindeki lokantaya ulaştık. Doğal olarak sahibesi Antakya'lı ve tüm ürünler o bölgeden geliyormuş.
Benim acıyla aram iyi olduğu için muhammara ile başlamayı uygun gördüm ama sizi uyarmam lazım , muhammara iyi acı!! Her ne kadar bu muhamara annemin yaptıklarından farklı olsa da benim o bölgede yediklerimle aynı lezzette ve denemeye değer.


Ardından Abu Gannuç yani patlıcan salatası. Bakın bu süper işte. Közlenmiş patlıcanın ve kırmızı biberin o isli tadını alıyorsunuz , zeytinyağı zaten oralardan gelme , herşeye lezzet katıyor. Abu Gannuç benden tam puan aldı.

Patlıcanla da aram iyidir , 2. patlıcan mezesi Baba Gannuç , yani patlıcan yoğurtlama. Bunu da çok sevdik (her zamanki gibi sevgili eşim yanımda , aslında ben sedece onun yorumlarını yazan bir aracıyım , o ne derse doğrudur :))) Neyse , Baba Gannuç'a bayıldık.

Tüm mezeler aşağıda gördüğünüz lavaşlar ile birlikte servis yapılıyor ama buranın en zayıf yeri , restoranın sahibesine de söylediğimiz gibi , lavaşları olmamış. Lavaşlar sınıfı geçemedi , dikkat!!!

Güney yemeği olurda içli köfte olmaz mı!! İçli köfte kızartma. Bazı yerlerde haşlama da yaparlar ama ona bir türlü ısınamadım , bana tuhaf geliyor. Bu içli köftenin iç harcı çok başarılı , kıyması ve baharatı leziz. Sadece dış kısmı biraz kalın ama denemeye değer. Yeri gelmişken Harbiye'de yediğim içli köfteden bahsetmek isterim. İçli köfte orada tabağın içinde tüm tabağı kaplayacak şekilde yayvan olarak geliyor , pizza gibi. Çok ilginçti.

Benim ana yemeğim Harbiye usulü tavuk. Harbiye'de tavuk yiyenlere aşağıdaki tavuk miktarı az gelebilir ama bu tavuğun fiyatı 5 TL. Dolayısıyla aslında fiyat fazla değil. Ama Harbiye'nin o tabağın tamamını kaplayan nar renkli tavuğunu da burada anmadan geçemeyeceğim. Tavuk aslında Harbiye usulü adında olmasa güzel bir tavuk ama Harbiye usulü başka bir boyut ve bu tavuk o tavuk değil.

Eşim mantı istedi. Mantı güzel bir mantı ancak sadece tereyağı sosu bence biraz yavan oluyor. Bol domatesli sos yakışır diye düşünüyorum. Ancak mantı kriziniz geldiyse bu mantı denenir. Yoksa diğer yemeklerden tadın derim.

Daha bitmedi mi diyorsanız sonuna geldik, zaten biz de bittik. Tüm bunlar 2 kişi tarafından zor yeniyor. Biberli ekmekte güney bölgelerimize özgü bir ekmektir. Hafif acılıdır ve aslında başlangıçta yenmesi gerekir. Biz sonradan deneme amacıyla söyledik , zaten yiyemedik ve paket yaptırdık.

Gelelim menüde başka neler var ve fiyatlar kısmına ; çorbalar mevcut , 4 TL , biberli ekmek 2 TL. Mezeler , zeytin salatası , abu gannuç ve baba gannuç 3,5 TL , zahter (kekik salatası) , humus ve cevizli biber 4 TL . Ana yemekler , lahmi sini(2 kişilik tepsi kebabı ) 20 TL , tuzda bütün tavuk 20 TL , ıspanak borani , kabak borani , yoğurt aşı , ekşi aşı , mantı , Harbiye usulü tavuk , aşşur (keşkek) , kuru dolma 5 TL . Tatlılardan künefe ve kabak tatlısı 5 TL. Yani fiyatlar makul.
Antakya mutfağını tatmak isteyenler başlangıç olarak buradan başlayabilirler. Antakyalılar da hafif bir Antakya esintisi hissedeceklerdir. Başarılar diliyoruz.
Antakya Sofrası
Mustafa Kemal Mahallesi
Barış Sitesi No: 61/2
Bilkent Ankara
Telefon : 312 - 287 97 96
Son not : Antakya'ya giderseniz şehrin içinde bulunan butik otel Savon'u görmeden gelmeyin. Bambaşka bir dünyaya giriyorsunuz. Kalmasanız da oturup birşeyler için , zaman tüneline girmiş gibi oluyor insan.

5 yorum:

zeki dedi ki...

barıs sitesinde oturuyorum ve hic denemenizi bile istemem cok kötü

Adsız dedi ki...

zeki bey teşekkürler

serap dedi ki...

Zeki bey size katılıyorum bir iftar yapalım dedik batıkentten gittik çok kötü değil ama uzaksanız gitmeye değmez.bahçesi çok güzel sessiz sakin bir yer ama Antakya lezzetleri yok bir kere..

b.susert dedi ki...

ben size kesinlikle katılmıyorum öncelerde bazı eksiklikler vardı ancak şu anda tam anlamıyla müthiş bir yer olmuş sadece garson sıkıntısı yaşanıyor ancak lezzetler güzelse bu konunun çok takılmaması gerekir bence ayrıca yemyeşil bahçesi ve sıcak davranışlı sahibesiyle çok hoş bir yer denemenizi tavsiye ederim.

b.susert dedi ki...

ben size katılmıyorum orayı sık sık ziyaret ettiğim için biliyorum son zamanlarda da gittim özellikle de sizin bu yorumlarınız dan sonra açıkçası kendi gözlerimle görmeye gittim ancak eskisi gibi değil yani şu anki damak tatları ile kendinizi antakyadaki harbiyenin en ünlü restoranlarından birinde yemek yiyormuş gibi hissediyor insan şuanda da bi garson problemi yaşanıyor ancak lezzetleri beğendikten sonra bu konu çok da önemli değil açıkçası yemyeşil bahçesi ve sımsıcak sahibesiyle ANTAKYA SOFRASInın yeni halini denemenizi öneririm.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails