19 Ocak 2011 Çarşamba

TARİHİ KALE DÖNER KÖFTE - ANKARA

Bir arkadaşımın tavsiyesiyle Balgat'ta Tarihi Kale Döner'deyim. Tarihi ifadesi nereden geliyor , kaç yıllıktır bilmiyorum. Bilen varsa paylaşsın bir zahmet çünkü merak ettim.    
Kale'de döner kömür ateşinde yapılıyor. Denemek için bir sebep daha.
Tek başımayım. 1 porsiyon döner istedim. Az sonra masamda. Dönerin yanında gelen pide ısıtılmış , bu güzel. İçindeki yağ miktarı da orta seviyede , ne az , ne çok. Lezzeti açıkçası beklentimin biraz altında. Kömür ateşinde pişen döner biraz daha lezzetli olmalı diye düşünüyorum.                                                    

Döner'den sonra yarım porsiyon köfte istiyorum. Köfte iyi pişirilmiş , içi sulu kalmış. Köfte dönere göre çok daha ileride. Baharatı az ama soğanı biraz fazla. Yine de genel olarak başarılı. Bu da ızgarada kömür ateşinde pişmiş. Köftede bu lezzet daha net alınıyor.


Kale'nin köftesini oldukça beğendim. Döner ve köfte dışında tencere yemekleri de mevcut. Girişte yer alan tezgahta görebiliyorsunuz. Fiyatlar ortalama seviyede. İçecek dahil 14 TL ödedim. Lakin Balgat gibi restoran rekabetinin , hele ki ızgara et ve köftede , çok yoğun yaşandığı bir bölgede Kale'nin işi kolay değil. Kendilerine başarılar diliyorum.

Tarihi Kale Döner Köfte
Ziyabey Caddesi No:26/1
Balgat  Ankara
Telefon : 312 - 285 35 80

12 yorum:

todor dedi ki...

tüh bugün ceyhun atıf taydım, giderdim bilsem.

Oburcan dedi ki...

:)

Adsız dedi ki...

peçenek dönere hala gitmediğinizi üzülerek görmekteyim :) ümit

Oburcan dedi ki...

Umit,
Antalya'dayim. Ankara'ya doner donmez gidiyorum. Yeri tam olarak nerededir? Etlik kasalar demistin, az daha detay?

Adsız dedi ki...

kasalar değil.bolu akın lokantası var ya garajdaki.onun yanı

Adsız dedi ki...

etlik garajında yani.bide mutlaka ortaya pide mutlaka yiyin derim

Oburcan dedi ki...

Ümit yerini anladım. En kısa zamanda oradayım!!!! Senin kuvvetli referansından sonra gitmemek olmaz!!!!

lifegoeson dedi ki...

olmaz ki oburcan öğle saatinde senin blog açılmamalı ...gelde simdi ofisteki yemeğe talim et :(

Oburcan dedi ki...

Etme sen de. Bak gunes acti, disari cik :)

evcimen dedi ki...

kesinlikle ciger sis...bugun ordaydim muhtesem...denemelisiniz!

Oburcan dedi ki...

teşekkürler Evcimen... aklımızda bulunsun...

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar tesadüfen tarihikale dönercisine gittim ciğer 52 nin garsonları FATİH ve SÜLEYMAN da oraya başlamışlar .ciğer ve çöp şiş ikram ettiler çok muhteşemdi gidip tatmanızı tavsiye ederim.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails